رئیس انجمن داژبال:

داژبال در تمام ورزش‌ها کاربرد دارد/ این ورزش جایگاه بین المللی کسب کرده است

رییس انجمن داژبال گفت: این ورزش از مدت‌ها پیش در آموزش و پرورش کاربرد داشته و جایگاه بین المللی دارد.

شرمین جباریال رییس انجمن داژبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: داژبال (وسطی)، ورزشی است که از مدت‌ها قبل در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گرفته و جایگاه بین المللی دارد، و مقر انجمن بین المللی داژبال در انگلیس، فدراسیون بین المللی آسیایی در فیلیپین و مقر فدراسیون جهانی این ورزش در کانادا قرار دارد و با همین نام، از سال 78 زیر نظر فدراسیون جهانی داژبال فعالیتش را آغاز نموده است. 

وی در ادامه افزود: داژبال (وسطی) از زبان محلی مردم حاشیه خلیج فارس و از دو واژه داژ(حفاظت و نگهداری) و بال(دست) گرفته شده است و ریشه کاملا ایرانی دارد، رشته ورزشی داژبال در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد نیز تدریس می‌شود و در تمام رشته‌های ورزشی قابل استفاده است. 

شرمین جباریال گفت: انجمن داژبال در 31 استان زیر نظر هیات ورزش‌های همگانی همان استان فعالیتش را توسعه داده و در استان‌های مورد نظر نماینده‌هایی را معرفی کردیم که در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و انجام مسابقات با هم، همکاری کنند و همچنین عملکرد استان‌ها را در سایت انجمن داژبال و سایت فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار می‌دهیم. 

رییس انجمن داژبال همچنین تصریح کرد: از برنامه‌های آینده این انجمن، برگزاری مسابقات داژبال بانوان ویژه رده سنی بزرگسالان که در مرداد انجام می‌شود، همچنین اردو انتخابی تیم ملی در مهر ماه و مسابقات آسیایی مربوط استرالیا و مسابقات جهانی منچستر که در آینده نزذیک در پیش داریم. 

وی همچنین اذعان کرد: با چند حامی مالی نیز در حال مذاکره هستیم، امیدواریم به نتیجه خوب و مفیدی برسیم. 

وی همچنین بیان کرد: تصمیم داریم در استان‌های مختلف کلاس‌های تربیت مدرس هم در بخش آقایان و هم بانوان برگزار کنیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرار است در آینده فعالیتمان را به صورت فدراسیون پیش ببریم و امیدوارم مسئولان در این زمینه ما را حمایت نمایند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.