امام جمعه ی شیراز؛

هدف امریکا و غرب برخورد با اصل اسلام است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شیراز گفت: هدف امریکا و غرب مسئله هسته ای نیست برخورد با اصل اسلام و انقلاب اسلامی و محتوای دینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ آیت الله ایمانی گفت: نکته ای که در این شرایط لازم است به آن پرداخته شود مسئله مذاکرات هسته ای و بد عهدی های طرف مقابل است.

وی افزود: دوازده سال ما با امریکا و 1+5 داریم مذاکره می کنیم ؛ همه گونه بازدید از مناطق هسته ای انجام گرفته و در این اواخر هم امتیازات سنگینی را ما به آن ها داده ایم اما باز می بینیم بعد از صدور بیانیه ، موضع آنان موضع زیاده طلبی و بهانه گیری است ؛ این حرکت امریکا و غرب نشان از این معنا دارد که مسئله ، مسئله هسته ای نیست و اهداف دیگری را دنبال می کنند و آن برخورد با اصل اسلام و انقلاب اسلامی و محتوای دینی است .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شیراز بیان کرد: امریکا در این شصت و چند سال ، خیانت های فراوانی به کشور ما داشته و عهد شکنی های فراوانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما از آمریکا دیده ایم ؛ قرارداد الجزایر که به دنبال آن آزاد شدن گروگان ها و جاسوس های امریکایی بود پیمان شکنی امریکا را دیدیم و در تاریخ ثبت شد .

آیت الله ایمانی ادامه داد: در مذاکرات افغانستان و در مذاکرات لبنان برای آزادسازی گروکان های آنان که قول داده بودند گروگان های ما را هم آزاد کنند ؛ در مذاکرات عراق در همه این ها امریکا به وعده خودش عمل نکرد ، در تمام کشورها امریکا پیمان شکنی آمریکا را دیدیم امریکا به پیمان شکنی معروف شده است.

وی گفت: با توجه به این عهد شکنی ها لازم است تیم مذاکره کننده ما هر امتیازی که می دهد بالفعل امتیاز بگیرد .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شیراز افزود: بنابراین لازم است مردم ما ، نخبگان ما ، روشنفکران ما ،صاحبان قلم و اندیشه ما ، روحانیت معظم ما ، نیروی های مسلح ما و همه اقشار اثرگزار جامعه ، گزاره برگ خودشان را به جامعه بشری ارائه بدهند و به همه دنیا نشان بدهند ما به دنبال توافق خوب هستیم و توافق خوب این ویژگی ها را دارد : تحریم ها باید با امضاء توافق نامه به طور کامل لغو شود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: دستاوردهای هسته ای باید براساس نیاز واقعی و حقیقی ما حفظ شود،تحقیقات و آزمایش های لازم برای رشد علمی و فنی در عرصه هسته ای باید ادامه پیدا کند و تداوم داشته باشد ،نظارت ها و بازرسی ها باید در حد عرف بین المللی باشد ؛ نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح قابل قبول نیست و قابل پذیرش نیست و بازدید و بازرسی از مراکز نظامی به هر عنوانی برای ما قابل قبول نمی‌شود و ما نمی توانیم آن را قبول کنیم ، این کاری است که امریکا در همه کشورها انجام داد و بعد که اطلاعات را بدست آورد به آن ها حمله کرد .

وی بیان کرد: بالاخره بازگشت بعد از توافق باید سریع و عملیاتی باشد یعنی اگر دشمن نقض عهد کرد ما معطل نشویم و بتوانیم به صراحت و سرعت به مسائل قبل از توافق بازگشت کنیم ؛ ما اهل سلاح هسته ای نیستیم ، دین ما ، ایمان ما و قرآن ما اجازه این معنا را به ما نمی دهد که ما دنبال سلاح کشتار دسته جمعی باشیم این امکانپذیر نیست اما وقتی ما می خواهیم در صنعت هوا و فضا ورود پیدا کنیم نیاز به سوخت اتمی داریم، ما زیردریایی باید داشته باشیم و زیر دریایی های ما سوخت اتمی احتیاج دارد  ما در مسائل مختلف باید تحقیقاتمان ادامه پیدا کند و مردم ما باید این معنا را به دنیا اعلام کنند .

نماینده ولی فقیه افزود: در اوضاع و احوال کنونی که امریکا در تمام کشورهای اسلامی جنگ نیابتی راه انداخته است ، دین ما ، وجدان ما ، انسانیت ما به ما دستور می دهد که به فکر مسلمانان زجر کشیده باشیم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: در اوضاع و احوال کنونی که امریکا در تمام کشورهای اسلامی جنگ نیابتی راه انداخته است ، دین، وجدان و انسانیت ما دستور می دهد که به فکر مسلمانان زجر کشیده باشیم ، شما ببینید در عرض دو ماه که عربستان سعودی دارد حملات ناجوانمردانه خودش را به یمن انجام می دهد بیش از دو هزار نفر شهید شدند مگر این ها انسان نیستند ، ما انسان هستیم ما می بینیم که بی گناهان را چگونه در شهرها سر می برند ، ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم و باید به آن ها برسیم و این وظیفه ما است.

انتهای پیام/د


برچسب ها: هدف ، امریکا ، برخورد ، اسلام ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.