وزیر امور خارجه استرالیا: گذرنامه مظنونان به اعمال تروریستی باطل می‌شود

وزیر امور خارجه استرالیا از ابطال گذرنامه تعداد زیادی از شهروندان مظنون به اعمال تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز؛ "جولی بیشاپ،" وزیر امور خارجه استرالیا، ضمن تمجید از عملکرد قاطع این کشور در مبارزه با تهدیدات تروریستی اعلام کرد: استرالیا یکی از معدود کشورهای جهان است که شدیدترین اقدامات بازدارنده را در مواجه با تهدیدات تروریستی داشته است. وزارت امور خارجه استرالیا تاکنون گذرنامه بسیاری از شهروندان مظنون به اعمال تروریستی و یا آنانکه در تلاش برای پیوستن به گروه داعش بوده‌اند را باطل کرده است.

"بیشاپ" در ادامه افزود: حدود 100 استرالیایی را که در عضویت گروه داعش مشغول به نبرد در سوریه و عراق هستند شناسایی کرده‌ایم. استرالیا به سادگی اجازه بازگشت این افراد به کشور را نمی‌دهد و اقدامات بازدارنده خوبی برای مهار خطر آنها در نظر گرفته است. قوانین دریافت حق شهروندی در استرالیا در سال 1948 (1327) تصویب شده و حالا زمان اصلاح و بازنویسی آن است.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین از همه احزاب، سیاستمداران و قانونگذاران این کشور خواست پیشنهادات خود را درباره اصلاح قوانین تابعیت در استرالیا مطرح کنند. وی در این باره گفت: ما خواستار حفاظت از امنیت مردم استرالیا هستیم و با آن دسته اتباعی که به سمت گروههای تروریستی جذب می‌شوند، برخورد جدی خواهیم کرد. باید در گام نخست جلوی سفر شهروندان به سوریه و عراق گرفته شود. افزایش تعداد افرادیکه برای پیوستن به داعش راهی این کشورها می‌شوند به خودی خود عاملی برای بالا رفتن ریسک افدامات تروریستی در استرالیا است.

"تونی ابوت،" نخست وزیر استرالیا، نیز طی هفته‌های گذشته بارها از اعمال شدیدترین مجازات‌ها برای اتباعی که به عضویت داعش درمی‌آیند سخن گفته بود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار