درگفتگو با فرانس 24؛

جان آلن حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در عراق تکذیب کرد

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش، حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان آلن"، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا  در ائتلاف موسوم به ضد  داعش، در گفتگو با شبکه فرانس 24 حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد.

آلن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا به صورت غیرمستقیم در حال جنگ با داعش در کنار ایران است، گفت: «ما از این شبه نظامیان حمایت نمی کنیم. بخش بزرگتری از آنها ،که هم اکنون در میادین نبرد هستند، به دعوت سال گذشته آیت الله سیستانی از همه عراقی ها برای مبارزه در زیر پرچم عراق علیه داعش حضور یافته اند."

وی افزود: نیروهای  شیعه که در تکریت هستند تحت فرماندهی عالی عراق فعالیت می کنند. این ائتلاف نیاز دارد این شبه نظامیان شیعه بخشی از این نیروی امنیتی باشند. آنها هستند و در استان الانبار خواهند بود.

وی ادامه داد: "این امر بدین معنی نیست که برخی از دیگر گروههای شیعه در میادین نبرد نیستند، بلکه منظور این است که ما از آنها حمایت نمی کنیم و ما قصد نداریم از ایران در این فرایند حمایت کنیم. ما از حیدر العبادی نخست وزیر عراق و نیروهای امنیتی او برای بازپس گیری رمادی و الانبار حمایت می کنیم"


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار