سرمایه‌گذاران بین‌المللی بررسی کردند

آزادسازی بازار مالی ایران و ادغام آن با بازارهای مالی جهانی

کارشناسان امور مالی، در سالن کنفرانس سازمان بورس، ارکان بازار سرمایه، افزایش فعالیت‌های مالی میان‌مرزی و جریان سرمایه به داخل به منظور تقویت ادغام با بازارهای جهانی را بررسی کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن داهر، دارای دکتری مالی اسلامی از دانشگاه بانک مرکزی مالزی (اینسیف) و برنده جایزه بهترین رساله دکتری شانزدهمین کنفرانس انجمن مالی مالزی و همچنین دارای گواهی CFA (تمامی درجات) در سالن کنفرانس سازمان بورس حضور پیدا کرده و به ایراد سخنرانی تحت موضوع فوق پرداخت.

در این جلسه که با حضور مدیران ارشد و کارشناسان سازمان بورس و بازار سرمایه ایران برگزار شد، داهر، به تعریف آزادسازی مالی و ادغام بازارهای مالی در فضای تئوری مدیریت سبدگردانی بین‌المللی و بازارهای مالی پرداخته و سپس موانع مستقیم و غیرمستقیم و ریسک‌های مختص بازارهای نوظهور که موجب دلسردی سرمایه‌گذاری خارجی گشته و جدایی بازارهای مالی را در پی دارد را مورد بررسی قرار داد.

وی سپس پشتوانه‌ها و مدل‌های اقتصادی ثابت شده در این حیطه و دلالت این مدل‌ها نسبت به قیمت سهام، بازارهای سرمایه و جریان سرمایه در اقتصادهای نوظهور را تشریح کرده و به ارائه یافته‌های تجربی و مطالعات اخیر که تاثیر ادغام بازارها و آزادسازی آنها را بر روی قیمت سهام در بازارهای نو‌ظهور مورد تحلیل قرار می‌دهند، پرداخت. بررسی تاثیرات واقعی ادغام بازارهای مالی بر روی اقتصاد در مقیاس گسترده و نیز آسیب‌پذیری‌های بالقوه اقتصاد کلان که باید مد نظر نهاد ناظر و قانون‌گذار قرار گیرد، بخش دیگری از موارد مورد بحث وی بود.

دکتر داهر در پایان، اقدامات لازم نهاد ناظر و ارکان بازار سرمایه به منظور تقویت ادغام با بازارهای جهانی و افزایش فعالیت‌های مالی میان‌مرزی و جریان سرمایه به داخل را مورد بررسی و کارشناسی قرار داد.

وی گواهی دیپلم مالی اسلامی (CDIF) ازChartered Institute of Management Accountants (CIMA) انگلستان و لیسانس اقتصاد با گرایش مالی از دانشگاه منچستر انگلستان اخذ کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، ریسک ، مستقیم ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار