عضو کمیسیون انرژی مطرح کرد

کشاورزی مدرن، راهکاری برای کاهش هدررفت آب

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزینی کشاورزی مدرن به کشاورزی سنتی، هدررفت آب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سید هاشم بنی هاشم عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: کشاورزی بیشترین مصرف آب در کشور را به خود اختصاص داده و به دلیل دسترسی راحت و ارزان کشاورزان به این سرمایه ملی، ارزش واقعی آن در مصرف شناخته نشده است. 

وی در ادامه به راه های هدررفت آب در کشاورزی اشاره و بیان داشت: تبخیر آب و نفوذ سطحی در زمین از راه‌های خارج از دسترس شدن آب در حیطه کشاورزی به حساب می آید که این امر علاوه بر کاهش میزان آب در کیفیت خاک و به تبع آن کیفیت محصولات تاثیر گذار خواهد بود.
  
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: شرایط موجود در کشور ضرورت جایگزینی کشاورزی مدرن به جای کشاورزی سنتی را ایجاد می کند. به طور مثال استفاده از آبیاری قطره ای و انتقال آب از طریق لوله میزان تبخیر و نفوذ آن را به حداقل ممکن می‌رساند.
  
بنی هاشم در پایان خاطر نشان کرد: دولت و مجلس برای تصریح سرمایه گذاران مبلغ قابل توجهی وام بلا عوض اختصاص داده است که در ادامه همت مدیران و کشاورزان را برای ساماندهی به اراضی کشاورزی می‌طلبد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار