تابعیت رئیس جمهور سابق "گرجستان" لغو شد

رئیس جمهور سابق گرجستان پس از عزیمت به اوکراین و قبول فرمانداری منطقه "اودسا،" رسما تابعیت کشورش را از دست داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ طبق قوانین گرجستان، زمانیکه "میخیل ساآکاشویلی،" رئیس جمهور اسبق این کشور، تابعیت اوکراین را پذیرفت به شکل خودکار تابعیت کشور خود را از دست می‌دهد. 
 
ماجرا از زمانی آغاز شد که "پترو پروشنکو،" رئیس جمهور اوکراین، در بیانیه‌ای رسمی "میخیل ساآکاشویلی،" رئیس جمهور سابق گرجستان، را به سمت فرمانداری منطقه راهبردی "اودسا" در اوکراین منصوب کرد. به موجب قانون شهروندی گرجستان، هر کس خواستار داشتن دو تابعیت مختلف باشد باید از رئیس جمهور وقت این کشور اجازه کتبی دریافت کند.
 
یکی از نمایندگان ارشد پارلمان گرجستان در این باره توضیح داد: این قانونی است که خود "ساآکاشویلی" وضع کرده است. او با دریافت حق تابعیت اوکراین دیگر یک تبعه گرجستانی محسوب نمی‌شود. حتی اگر دولت فعلی گرجستان تصمیم بگیرد به وی حق داشتن 2 تابعیت را اعطا کند، این یک تصمیم غیر‌مسئولانه قلمداد می‌شود.
 
"ساآکاشویلی" پس از انتصاب به سمت فرمانداری اودسا اعلام کرد: هدف اصلی ما برطرف کردن تعارض‌های سطحی است که بر این جامعه ستودنی تحمیل شده است. ما به همراهی رئیس جمهور "پترو پروشنکو"، اوکراین جدیدی خواهیم ساخت.
 
"ساآکاشویلی" 47 ساله از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب گرجستان در دوران ریاست جمهوری خود بود. او دشمنی با روسیه را سرلوحه برنامه خود قرار داد که به جنگ روسیه و گرجستان در سال 2003 (1382) منتهی شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار