پرویز شیخ طادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه و خط مشی امام خمینی(ره) در سینمای دهه 60 جاری بود

در دهه 60 و اواسط 70 فیلم‌ها در خیلی نگاه و خط مشی امام جاری بود به مرور با اشراف گرایی، دنیاگرایی، آرام آرام فاصله گرفتیم، زیرا در آن زمان محصولاتی دیدیم که دیگر تکرار نشد.

در دهه 60 و اواسط 70 نگاه و خط مشی امام خمینی(ره) در سینما جاری بودپرویز شیخ طادی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌ وقتی انقلاب شد حدود 18 سال داشتم، در آن زمان درگیر مسائل سیاسی نبودم این ویژگی‌های اخلاقی امام خمینی(ره) بود که من را متاثر کرد به همین دلیل ایشان را به عنوان پدر اخلاق مدار و دلسوز می‌دانستم. 

وی افزود: بعد از مدت‌ها که به مسائل سیاسی و منطقه توجه کردم امام را پدر سیاسی هم پنداشتم. 

شیخ طادی در خصوص تحول سینما و تلویزیون با ورود امام (ره) عنوان کرد: امام وقتی اخلاق مداری را وارد جامعه کردند، طبیعی است که اخلاق مداری را در سینما و هنر وارد کنند. سرودهای خیلی خوب را شاهد بودیم، ایشان فقط با فساد در هر حوزه‌ای مخالف بودند. صحبت و لحن امام خمینی(ره) خیلی ساده و قابل فهم بود طوری که همه اقشار جامعه آن را درک می‌کردند.  

کارگردان «روزهای زندگی» ادامه داد: در دهه 60 و اواسط 70 فیلم‌ها در خیلی نگاه و خط مشی امام جاری بود به مرور که اشراف گرایی، دنیاگرایی، آرام آرام فاصله گرفتیم، زیرا در آن زمان محصولاتی دیدیم که دیگر تکرار نشد. فیلم‌هایی که حرکت‌های انقلابی متاثر از اخلاق گرایی که در راس آن نگاه امام خمینی(ره) را در آن زمان شاهد بودیم. 

وی افزود: بعد از آن فیلم‌های از حوزه اخلاق دور شدیم به علت جریانات غربی که وارد سینما ایران شد که اخلاق را منع کردند و تشویقات و جشنواره های غربی باعث ریزش در حوزه سینما شدیم. 

وی تصریح کرد:‌حوزه سیاست، مسائل اقتصادی،‌زیاده خواهی،‌آقا زاده سالاری که متاسفانه دست به دست هم دادند تا بی هویتی و اخلاق زدایی در سینما به وجود بیاید. با این جریانات نتوانستیم به اهداف انقلاب و ارزشمند خودمان برسیم. 

شیخ طادی از خاطره خود با امام خمینی(ره) گفت:‌امکانات زیادی نداشتیم  قرار شد با ماشین یکی از دوستان با دیدار امام در قم برویم قرار ملاقات در کوچه‌ای کنار درب ایستادیم،‌ساعات ظهر بود و ما 15 نفر بودیم که منتظر امام ماندیم چون تعدادمان کم بود  می‌گفتند امام خمینی(ره) نمی آید اما امام با عبای قهوه‌ای وارد شدند و به محض اینکه سرم را بلند کردم امام را دیدم برای ما که چند جوان بودیم این اتفاق خیلی خوبی است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار