اردبیل؛

برداشت محصولات سردرختی از باغات کشت و صنعت مغان آغاز شد

مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برداشت محصولات سردرختی از باغات کشت و صنعت مغان امسال 10 در صد افزایش می یابد.

قدیر پسندی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید محصولات سردرختی این شرکت با 10 درصد افزایش، امسال به رغم 13 هزار تن برداشت محصولات سردرختی افزایش یابد.

وی به نقش و جایگاه کشت و صنعت مغان در تولید محصولات متنوع و ایجاد فرصت‌های اشتغال اشاره کرد و افزود: انواع محصولات از گوجه سبز گرفته تا گیلاس،‌ هلو، شلیل، فندق، زیتون و ... در کشت و صنعت مغان تولید شده و روانه بازار می‌شود.

اجرای 2 هزار و 500 هکتار باغات مدرن در کشت و صنعت مغان

مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اجرای 2 هزار و 500 هکتار باغات مدرن و مکانیزه در کشت و صنعت مغان گفت: این فرایند ایجاب می‌کند تا ظرفیت تولید را نیز ارتقا داده و افزایش دهیم.

پسندی به نقش مهم کارگران و تلاشگران عرصه کاشت،‌ داشت و برداشت محصولات کشت و صنعت اشاره کرد و یادآور شد: روزانه هزار و 200 نفر در مراحل کاشت، داشت و برداشت فعالیت می‌کنند به طوری که 800 نفر نیز به صورت روزمزد با این مجموعه فعالیت کرده و بستر اشتغال و کارآفرینی برای آنها فراهم شده است.

وی در ادامه رویکرد کشت و صنعت را یک رویکرد علمی و فنی در تولید محصولات متنوع همراه با صادرات آنها اعلام کرد و گفت: به یقین در این حوزه باید تلاش جدی و موثری انجام شود تا تولیدات کشت و صنعت مغان تولیدات با کیفیت و بازارپسندی باشد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.