حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در گردهمایی بزرگ جوانان فعال مسجدی مطرح کرد:

جوانسازی هیئت امنای مساجد/تایید نقشه راهبردی امور مساجد توسط مقام معظم رهبری

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: نقشه تحول مساجد به تایید رهبری رسیده است هدف‌هایی چون سازی هیئت امنا و محوریت قرار دادن ائمه مساجد می‌باشد

جوانسازی هیئت امنای مساجد/نقشه راهبردی امور مساجد به تایید رهبری رسیده است

به گزارش خبرنگار  قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،  حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بعدازظهر یکشنبه در گردهمایی بزرگ جوانان فعال مسجدی که در شبستان مصلی امام خمینی با قرائت پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پیش از آمدن من به این محول در خدمت رهبر معظم انقلاب بودم و ایشان روز جوان و میلاد حضرت علی‌اکلبر را به شما جوانان فعال مسجدی تبریک فرمودند و سلام ویژه‌ای به شما رساندند.

وی بیان کرد: حضور دل‌های مؤمن و نشاط و مملو از امید جوانان فعال در کانون‌های الهی و همچنین در مراکز معنویت نشر علوم الهی مساجد بوده و این خانه سبب دوستی‌های مؤمنانه جوانان سرشار از عشق و امید و آینده ساز کشورمان است به طوری که این جوانان در پی آرمان‌های بزرگ دوست‌دار طهارت و علاقه‌مندی پاک‌مندی و عاشق جهاد و شهادت‌اند وقتی این دو با هم قرار می‌گیرند یک جوان فعال مسجدی حاصل می‌شود .

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: جوان مسجدی جوانی و آرمان‌های خود را در مسجد جستجو کرده و این رسالت بزرگ در پرتوی شخصیت طراز اسلام در زمان جوانی اجرا می‌کند و با حضور خود در مسجد به رمز راز و مناجات عاشقانه با خداوند متعال دست پیدا می‌کند.

وی ابراز داشت: جوان فعال مسجدی باید اولین فرد در مسجد بوده تا فرصتی برای خلوت گزینی، تفکر و انس گرفتن با پروردگار خویش برای گسترش معارف دینی و مطالعه وی داشته که این کار او بیشترین بهره را برای خود در بر‌میدارد و روح ایثار و مقاومت و سلحشوری را تقویت کرده و این فرست بسیار خوبی برای بهتر ساختن زندگی و آخرت خود دارد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: جوان عزیز مسجدی ما دائماً به آباد کردن خانه خدا می‌اندیشد زیرا که آباد کردن مسجد سبب رشد جامعه بوده و جوانان مؤمن برای رسیدن به این مقصود در برقرار شدن در صف نماز جماعت کوشا بوده و مدیران مساجد را با خلاقیت و ابتکار خود یاری دهد و جوان فعال مسجدی به ارتباط بین نسلی در خانه‌های خدا اهمیت می‌دهد .

وی تصریح کرد: برای رونق مسجد به تربیت انقلابی فضای مسجد باید فکر کرده و حضور فعال جوان مسجدی سبب مهر آفرینی و وحدّت می‌باشد که این امر از ورود طراحی‌های شیطانی در جهت تفرقه جلو‌گیری می‌کند و جوان مسجدی با الگو قرار دادن آرمان‌ها از مسجد می‌تواند به عنوان بهترین کارگاه برای حرکت‌های انقلابی استفاده کرده زیرا که انقلاب از مساجد به پیروزی رسید.

حاج علی‌اکبری تاکید کرد: مسجد کارگاه انتظار مهدویت بوده و بهترین مکان برای تبلیغ انتظار می‌باشد و جوان مومن مسجدی پایگاه مسجد را ولایت دانسته و در این مکان گفتمان جریان ولایت را در مسجد ترویج کرده و خود می‌داند که بهترین راه برای محبت، عفت و معرفت در جامعه مساجد است.

وی ذکر کرد: ما در مرکز رسیدگی به امور مسجد نقشه‌ای را برای احیاء و تحول مساجد طراحی کرده و این نقشه مورد تایید رهبری عزیز قرار گرفته و به لطف خداوند با ارجاء این نقشه اصالت و قداست مسجد حفظ شده و از اداری کردن فضای مسجد جلوگیری می‌شود و همچنین محور این مسجد محوریت قرار دادن امام جماعت و توامندسازی آن‌ها و همچنین جوانسازی هیئت امنای مسجد می‌باشد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری عنوان کرد: تشکیل شورای فرهنگی مسجد برای گرفتن تصمیمات متحد در این مکان مقدس بوده و همچنین طهارت معنوی مساجد جلوگیری از اختلافات در این مکان‌ها و در مواردی نادر حل و فصل این مسائل بوده است زیرا که وظیفه مساجد است که یاد امام و شهدا را زنده نگه‌داشته و البته باید بگوییم که مساجد ما با زمان صدر اسلام فاصله‌ی زیادی دارا است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار