اصفهان؛

تولید علم به منصه ظهور و اشتغال برسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : با توجه به جایگاه ویژه کشور ما درعرصه تولید علم در کشور باید بتوانیم تولید علم را به اشتغال برسانیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در جمع خبرنگاران ، گفت: با توجه به جایگاه ویژه کشور ما درعرصه تولید علم در کشور باید بتوانیم تولید علم را به اشتغال برسانیم.


وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید هنرمندان، اندیشمندان و فرهیختگان به کمک فرهنگ و هنر بیایند تا تولید علم به منصه ظهور و اشتغال برسد..

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تاکید کرد: استفاده حداکثری از منابع اصل مهم دیگری است که در این راستا باید منابع در چهار سطح انسانی، سرمایه ای، راهبردی و مالی تقسیم و برنامه ریزی شود. 

وی نشاندن لبخند حلال بر چهره مردم را اصل پنجم خط و مشی های این فرهنگ و هنر استان عنوان کرد و گفت : باید طوری برنامه ریزی و سیاست گذاری صورت گیرید که نشاط و شادی که سیره ی اهل بیت (علیهم السلام) است در جامعه تجلی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: بر مبنای اصل دیگری باید نگاهمان به اصفهانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است بسیار متفاوت باشد و این استان با توجه به ظرفیت های بالا به عنوان الگو و نمونه برای بسیاری از کشورهای و شهرهای دنیا باشد.

وی تسهیل و تسریع در کارها و پایش و پویش مراکز و موسسات دارای مجوز از این اداره کل را از دیگر برنامه ها و اصول و خط و مشی فرهنگ و هنر استان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تمرکز زدایی و جلوگیری از تمرکز گرایی را با امکان صدور مجوزها در استان و همچنین توجه ویژه به شهرستان ها را از دیگر اصول و خط و مشی فرهنگ و هنر استان برشمرد.

وی از تشکیل شورای سیاست گذاری فرهنگ و هنر در اصفهان خبرداد و اظهار کرد: در این شورا نمایندگان 18 شاخه فرهنگی و هنری استان در قالب یک تا دو نفر و در مجموع حداکثر 30 نفر برای حضور در این شورا برای مدت دو سال انتخاب و احکام آنها صادر و در ذیل همین شورا سه کمیته بین الملل، کمیته نخبگان و کمیته اقتصاد هنر تشکیل می شود.

وی وظیفه کمیته بین الملل را برقراری ارتباط و تعامل با 14 شهر خواهر خوانده اصفهان، کشورهای اسلامی عنوان کرد.
دکتر ارزانی معرفی برند نصف جهان و ثبت جهانی آن برای عرضه آثار هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما، شعر و خط را از اقدامات مهمی دانست که بر عهده کمیته ی اقتصاد هنر این شورا است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری کنگره تجلیل از شخصیت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در اردیبهشت 95 را از دیگر برنامه های شورای عالی سیاست گذاری فرهنگ و هنر در حوزه تجلیلی از چهره های شاخص استان عنوان کرد و گفت : برگزاری نشستی ویژه با مسوولان نشریات سراسری و استانی، خبرگزاری ها و دیگر رسانه های استان برای برگزاری جشنواره مطبوعات استان ازدیگر برنامه های دردست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: هرم مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید واژگون باشد به شکلی که هنرمندان و فرهیختگان باید برای برنامه ها و ساختار کاری این اداره برنامه ریزی کنند.

گفتنی است نشست خبری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد. 


انتهای پیام/ h

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.