اردبیل؛

تولد نخستین نوزادان دوقلو در مرکز درمان ناباروری اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: نخستین نوزادان دوقلو به روش IVF در مرکز درمان ناباروری قفقاز متولد شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رامز نصیری صالح در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل در مورد تولد نخستین نوزادان دوقلو به روش IVF در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل گفت: پدر و مادر این نوزادان 33 ساله هستند که پس از 8 سال نازایی، در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تحت مداوا قرار گرفتند که خوشبختانه پس از پیمودن فرآیند درمانی، نتیجه باروری مثبت اعلام شد.

وی گفت: تاکنون بیش از 5 هزار زوج نابارور از سطح کشور و اتباع خارجی به این مرکز مراجعه کرده‌ و از خدمات مختلف آن در حوزه درمان ناباروری استفاده کرده‌ند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین افزود:حدود 65 درصد از زوج‌های نابارور با استفاده از روش‌های درمانی موجود، صاحب فرزند می‌شوند، افزود: میزان موفقیت درمان این زوج‌ها در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل 36 درصد است که با میانگین کشوری و جهانی مطابقت دارد.

نصیری با بیان اینکه عموما علل ناباروری به هر دو جنس زن و مرد مربوط می‌شود، تصریح کرد: حدود 40 درصد مشکلات ناباروری مربوط به مردان و 40 درصد مربوط به زنان است و در 20 درصد زوج‌ها، عامل ناباروری قابل تشخیص نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.