گزارش‌های مربوط به سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر ناشی از شکستگی‌های لگن بسیار بالا بوده و اغلب موارد این آسیب ها در افراد سالمند و میانسال بروز می‌کند.

مهدی لطفی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درصد بالایی از آسیب‌های ناشی از تصادفات، اتفاقات ورزشی، حوادث غیر مترقبه و ضربات مستقیم، مربوط به آسیب های ارتوپدی است و در بین این آسیب ها، شکستگی‌های مربوط به مچ دست، ران، لگن، بازو و زانو بسیار شایع هستند.

وی با بیان اینکه شکستگی های لگن در بسیاری از موارد به نوعی اورژانس محسوب می‌شود، تصریح کرد: شکستگی های لگن معمولا در اثر ضربات مستقیم همراه با فشار به لگن خاصره ایجاد می‌شود ولی در برخی از موارد بر اثر نیروهای غیر مستقیم نیز بروز می‌کند.

لطفی‌نیا با اشاره به بالا بودن آمار شکستگی های لگن در دنیا، تاکید کرد: گزارش‌های مربوط به سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که میزان مرگ و میر ناشی از شکستگی‌های لگن بسیار بالا بوده و اغلب موارد این آسیب ها، در افراد سالمند و میانسال بروز می‌کند.

وی یادآور شد: در برخی از موارد، شکستگی‌های لگن به دلیل عدم درمان و مراقب کافی به مرگ منجر می‌شود و اگر این شکستگی‌ها به موقع درمان می‌شد، به هیچ عنوان خطر مرگ وجود نداشت.



انتهای پیام/

برچسب ها: شکستگی ، لگن ، مرگ ، ارتوپدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار