تغییر مسیر اجباری هواپیمای اشتاین‌مایر تکذیب شد

مقامات صهیونیست خبر صادر نشدن مجوز برای عبور هواپیمای وزیر امور خارجه آلمان از آسمان سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ مجله آلمانی در‌اشپیگل چندی پیش فاش کرد مقامات صهیونیست مانع از عبور هواپیمای "فرانک والتر اشتاین‌مایر،" وزیر امور خارجه آلمان در قلمرو هوایی سرزمین‌های اشغالی شدند. مقامات صهیونیست با تکذیب این خبر اعلام کردند دلیل تغییر مسیر پرواز "اشتاین‌مایر" هیچ ارتباطی با آنها نداشته است.

سفارت رژیم صهیونیستی در برلین اعلام کرد: خبری که در مجله در‌اشپیگل درج شد مایه تاسف است. در سفری که "اشتاین‌مایر" اواسط مه (اواخر اردیبهشت) به لبنان و اردن داشت، او مجبور به تغییر مسیر پرواز شد؛ اما کادر امنیت پرواز اسرائیل هیچ نقشی در این ماجرا نداشت. 

در‌اشپیگل درباره تغییر مسیر پرواز "اشتاین‌مایر" نوشته بود: به دلیل آنکه وی هیچ تصمیمی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی را نداشت در برنامه پروازی وزیر امور خارجه آلمان سنگ‌اندازی کردند. سفارت رژیم صهیونیستی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: در آن زمان برنامه سفر "اشتاین‌مایر" به بیت المقدس و دیدار وی با "نتانیاهو" قطعی شده بود و از آن اطلاع داشتیم، پس دلیلی برای خصومت با وی از جانب ما وجود نداشت. احتمالا تغییر مسیر پرواز "اشتاین‌مایر" بنا به دلایل فنی بوده است.

"اشتاین مایر" در این سفر قصد داشت از وضع پناهندگان در لبنان و اردن اطلاعاتی کسب کند. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی با جلوگیری از ورود هواپیمای حامل وی به قلمرو پروازی خود سبب شد این هواپیما به جای مسیر 240 کیلومتری از پایتخت لبنان به امان،  به حریم هوایی قبرس وارد شود و سپس به سمت پایتخت اردن تغییر مسیر دهد و حدود 600 کیلومتر راه را طی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار