آخوندی عنوان کرد

کاهش قاچاق با راه اندازی سامانه جامع گمرکی/ 9 فروند هواپیمای خریداری شده درانتظار مجوز پرواز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خرید 9 فروند هواپیما گفت: این هواپیماهای خریداری شده در کشور اجازه پرواز دارند و مشکلی ندارند، تنها باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

 کاهش قاچاق با راه اندازی سامانه جامع گمرکی/ 9 فروند هواپیمای خریداری شده درانتظار مجوز پروازبه گزارش خبرنگار تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز به همراه معاونین خود در سامانه جامع گمرکی بازدید کرد.

آخوندی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گمرکی و نقش آن در تسهیل تجارت گفت: با راه‌اندازی این سامانه زمان ترخیص کالا کاهش یافته و همین طور امکان ردیابی کالا از زمان حرکت تا زمانی که کالا به مقصد می‌رسد فراهم شده است.

آخوندی تاکید کرد: باید امکان یک پارچگی برای حمل و نقل ریلی زمینی فراهم شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که جهت روان سازی تجارت باید امکان مبادله اطلاعات باسایر کشورها فراهم شود. 

به گفته آخوندی با راه اندازی این سامانه امکان مبادله الکترونیکی تمامی اطلاعات در پایانه‌های مرزی نیز محیا شده است.

وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: راه اندازی سامانه نقش موثری در جلوگیری از قاچاق کالا دارد و با توجه به اینکه امکان ردیابی محموله‌های تجاری فراهم شده در مقصد نیازی به بازرسی مجدد کالا نیست و با این شرایط زمان ترخیص کالا کاهش خواهد یافت.

به گفته آخوندی با اتصال این سامانه به خزانه کشور در زمانی که وجهی از طریق گمرک به خزانه واریز شود خزانه متوجه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر خرید 9 فروند هواپیما و همچنین کارشکنی آمریکا در این رابطه گفت: این هواپیماها اجازه پرواز دارند و دراین رابطه با مشکلی روبرو نیستند و تنها باید مجوزهای لازم را دریافت کرده و مسیر پرواز آنها مشخص شود. 

آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما از بانک‌ها وام دریافت کرده‌اید یا خیر، گفت: من در دهه 60 وامی از بانک دریافت کرده و آن را تسویه کرده ام. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آخوندی ، سامانه ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار