پنجمین جشنواره بین المللی دانشگاه تهران به پایان رسید

پنجمین جشنواره بین‌ا‌لمللی دانشگاه تهران با شعار دانشگاه و تنوع فرهنگ که پیام آور صلح و آرامش بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، پنجمین جشنواره بین‌المللی دانشگاه تهران در روز سه شنبه 12 خردادماه در تالار فردوسی دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران با حضور سفرای کشورهای مختلف و روسای دانشگاه تهران آغاز شد. 
 
این مراسم با شعار دانشگاه و تحول فرهنگ کار خود را به پایان برد و منظور از این شعار ایجاد فضایی بین المللی و آرام که پیام‌آور صلح و آرامش و دوستی در جهان باشد، انتخاب شده است. 
 
در این مراسم دکتر نیلی سرپرست دانشگاه تهران ضمن تبریک اعیاد و همچنین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران در خصوص این مراسم تصریح کرد: امروز جشنواره با شور و نشاط و حضور گسترده دانشجویان خارجی دانشگاه برگزار شده است که این مراسم و این حضور نشان از تاکید و تائید دانشجویان است. 
 
دانشگاهی که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه ایران بوده و همچنین در رده بندی جهانی هم از موقعیت خوبی برخوردار است. 
 
سرپرست دانشگاه در ادامه افزود: وجود رشته‌های گوناگون و متنوع در دانشگاه شرایطی را برای دانشجویان ایجاد کرده که بنابر دانش و توانمندی و علایق خود به تقویت این توانایی‌ها بپردازند. این دانشگاه با 50 هزار دانشجو و 2000 هیئت علمی و گستردگی جغرافیایی این امکان را ایجاد کرده که دانش‌آموختگانی با توانایی‌های بالا ایجاد کند که در واقع این افراد سفیران واقعی مردم ایران در کشورهای خود باشند. 
 
وی به این مسئله هم اشاره کرد که حضور در دانشگاه دیگر در کشوری غیر از کشور خود به شخصیت و فرهنگ دانشجو کمک کرده است و دانشجویانی که ایران را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، کشوری با تمدن غنی که گوشه گوشه آن نشاطی از رشد و نمو فرهنگی با تنوع جغرافیایی و فرهنگی بسیار است. 
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: علاقمند هستیم همینطور از تمدن و فرهنگ کشورهای دیگر هم بیاموزیم و سعی کنیم تبادل فرهنگی داشته باشیم که مایه تحکیم و مودت بین‌المللی در جهان باشیم. 
 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار