سردار کاظمینی در نشست خبری عنوان کرد؛

مسائل منطقه و پرونده هسته‌ای از ویژگی‌های مراسم ارتحال امام/ حضور مجروحان یمنی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری گفت: مسائل منطقه و پرونده هسته‌ای به سالگرد ارتحال امام ویژگی خاصی داده و همگان منتظر استماع فرمایشات رهبری در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری که به منظور اعلام ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) برگزار شده بود، با اشاره به ویژگی‌های مراسم امسال، عنوان کرد: امسال در حالی مراسم سالگرد ارتحال را برگزار می‌کنیم که ویژگی‌های خاصی برای برنامه امسال وجود دارد. 
 
وی افزود: مسائل منطقه و گروه‌های تکفیری، پرونده هسته‌ای و همچنین تقارن مراسم امسال با نیمه شعبان ویژگی‌های خاص مراسم امسال است. 
 
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: امسال انتظار می‌رود که حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از سرتاسر کشور و همچنین کشورهای دیگر در مراسم امسال حضور داشته باشند. 
 
وی با اشاره به حضور 60 درصدی جوانان در مراسم سال گذشته، اظهار داشت: انتظار می‌رود که امسال هم حدود 60 درصد از زوار را جوانان تشکیل دهند که امام را در زمان حیاتش درک نکرده‌اند. 
 
*** ویژگی‌ بیانات مقام معظم رهبری در پرونده هسته‌ای 
 
سردار کاظمینی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، که در رابطه با ویژگی برنامه‌های امسال از لحاظ پرونده هسته‌ای و موضوع مسائل منطقه سوال کرد، اینگونه پاسخ داد؛ همانطور که می‌دانید، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما در حال گفتگو با گروه 1+5 هستند و ما در آستانه تاریخی هستیم که می‌باید توافقنامه هسته‌ای میان ایران و آنها امضاء شود، از همین رو با توجه به اظهارات زیاده‌خواهانه طرف‌های غربی و نیز فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری همگان منتظر هستند تا امسال در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) بی‌واسطه و به طور مستقیم نظرات ایشان را پیرامون این موضوع بشنوند. 
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: در همین رابطه 12 کمیته در قرارگاه تشکیل شده که عبارتند از: کمیته اطلاعات_عملیات و جانمایی_حفاظت_تامین و ایمنی_بازرسی_ بهداشت و درمان_ اسکان_ پشتیبانی_فرهنگی_روابط عمومی و همچنین کمیته آبرسانی در این قرارگاه تشکیل شده. 
 
وی به ویژگی‌های برخی از این کمیته‌ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال کمیته تامین و ایمنی وظیفه برقراری امنیت در جاده‌ها را برعهده دارد و از همین‌رو وجود هرگونه سانحه و یا حادثه رانندگی برای زائرین حرم امام خمینی (ره) پذیرفتنی نیست. 

وی با اشاره به ویژگی‌ها و اهمیت برخی از کمیته‌های ذکر شده عنوان کرد: کمیته بهداشت و درمان با درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سیار وظیفه امور درمانی زائران را برعهده دارند هم چنین با توجه به آنکه پیش‌بینی می‌شود 750 هزار نفر از زائران توسط این قرارگاه اسکان گردد نظارت بر سلامت زائران امری بسیار ضروری است.

سردار کاظمینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تمهیدات این قرارگاه برای انتقال زائران و بازگشت آنان اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه امسال این است که ما برای هر کاروان جایگاه استقرار و پارکینگ مخصوص که برای هر استان در نظر گرفته شده مشخص کرده‌ایم برای هر کاروان یک مدیر و یک بازرس مشخص شده است.

**حضور 5 هزار زائر غیرایرانی


وی به حضور 5 هزار زائر غیرایرانی اشاره کرد و افزود: برخی از این زوار برای کشورهای همسایه ما همچون پاکستان، افغانستان و ترکیه هستند برخی دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان عرب همچون عربستان، مصر و الجزایر تعلق دارند و تعدادی زائر هم از کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در همین رابطه به تمهیدات امنیتی ویژه‌ای که برای زوار اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: از بدو ورود تا لحظه خروج تمهیداتی به منظور برقراری امنیت جهت حضور زوار خارجی به ویژه زوار اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته شده است.

**حضور مجروحان یمنی در مراسم امسال

سردار کاظمینی هم چنین از حضور جانبازان، رزمندگان و جمعی از مردم یمن در مراسم امسال خبر داد.

**پیش‌بینی 188 محل برای اسکان


وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به حضور 1 میلیون و 200 هزار زائر در مراسم امسال 188 محل جهت اسکان زائران در نظر گرفته شده که بتوانند به راحتی در مراسم حضور پیدا کنند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده از برنامه‌های این قرارگاه برای انتقال زوار تهرانی به حرم مطهر امام راحل اشاره کرد و افزود: علاوه بر 5 هزار اتوبوسی که برای انتقال زوار تهرانی به حرم مطهر در نظر گرفته شده شرکت مترو و سازمان تاکسیرانی با اختصاص دادن قطارهای ویژه و نیز تاکسی‌های ون مخصوص نسبت به انتقال زوار تهرانی اقدام می‌نمایند.

**برنامه‌های فرهنگی در مراسم امسال

سردار کاظمینی در پایان از برنامه‌های فرهنگی که برای مراسم امسال در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های فرهنگی میان کاروان‌ها جهت آشنایی هر چه بیشتر زوار علی الخصوص نسل جوان با دیدگاه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی در پایان از هماهنگی ویژه با نهادها و ارگان‌های مختلف لشکری و کشوری گفت و خاطر نشان کرد: کمیته هماهنگی با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دیگر علی الخصوص وزارت کشور در تلاش است تا برنامه‌های امسال را به بهترین نحو برگزار نموده و ان‌شالله برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم امسال رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار