عضو شورای عالی نظام پزشکی:

ارزش نسبی تست‌ها واقعی نیست

صاحب الزمانی با اشاره به کاهش کای جامعه آزمایشگاهی گفت: ارزش نسبی تست ها واقعی نیست و باید کارگروه تخصصی علوم آزمایشگاهی برای تعیین k و ضرایب ارزش نسبی تعیین شود.

محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه آزمایشگاهیان اعتراض دارند که آیا تورم در جامعه کاهش یافته و یا دستمزد کارمندان فنی کاهش یافته است، اظهار داشت:چگونه شد کای 20 هزار تومان به  17 هزار تومان کاهش یافت و با توجه به اینکه ارزش نسبی تست ها واقعی نیست باید کارگروه تخصصی علوم آزمایشگاهی برای تعیین کا و ضرایب ارزش نسبی تعیین شود و 3 ماه بیشتر هم زمان نمی خواهد.

 وی افزود: از وزیربهداشت استدعا دارم که این کارگروه را تشکیل دهند زیرا در غیر این صورت بر اساس نظرات افراد سلیقه ای عمل خواهد شد که این مهم آفت بزرگی برای جامعه پزشکی خواهد بود.

 وی با بیان اینکه در سال 93 کای 20 هزار تومانی برای آزمایشگاهیان تعریف و ضرایبی هم تعیین شد اما این جامعه اعتراض کردند که 20 هزار تومان از کجا آمده است، ادامه داد : هیچ کس پاسخی در این زمینه  نداد و مسئولان گفتند پایان سال 93 با شما جلسه می گذاریم و تلاش فراوانی شد تا کارگروه تخصصی تشکیل  و قیمت پایه کا و ضرایب تعیین شود.

 عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه به وزیر؛ معاون درمان و دفتر شورای عالی سیاست گذاری بیمه نامه نگاری کردیم اما کارگروه را تشکیل نداده و مجددا k را 17  هزار تومان کردند و ضرایب ارزش نسبی هم دست نخورده باقی ماند؛ خاطرنشام کرد : خدمات پاراکلینیک به ویژه درآزمایشگاه تشخیص طبی به هیچ وجه تعرفه ها واقعی و منطقی نیست .

وی با بیان اینکه مابه التفاوت تعرفه بخش دولتی و خصوصی را مردم باید پرداخت کنند اذعان داشت : با چنین شرایطی فشار بردوش مردم خواهد بود در حالی که مسائل باید علمی و کارشناسی سنج حل و فصل شده  و تعرفه ها اصلاح شود.   



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.