ولایتی در همایش بین‌المللی امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی:

داعش دست پرورده آمریکا و غرب است/ ما از سوریه به‌عنوان تنها خط مقدم جبهه علیه اسرائیل حمایت می‌کنیم

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: غربیان فکر می‌کردند ظرف چند روز می‌توانند حکومت سوریه را از پای درآورند ولی نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه امروز محبوبیت حکومت سوریه بین مردم بیشتر شده است.

داعش همان دست پرورده آمریکا و غرب است/ ما از سوریه به‌عنوان تنها خط مقدم جبهه علیه اسرائیل حمایت می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، همایش بین‌المللی امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی با حضور صدها نفر از میهمانان خارجی شرکت کننده در سی و ششمین بزرگداشت امام راحل (ره) با حضور "علی‌اکبر ولایتی" دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تاریخ 13 خرداد ماه سال 94 در یکی از هتل‌های شهر تهران برگزار شد.

در این جمع "علی‌اکبر ولایتی" ضمن خوش آمد گویی به میهمانان خارجی نقاط مختلف جهان اسلام اظهار داشت: امیدواریم که همه ما هر ساله بتوانیم از چنین روزی بهره معنوی برده و تفکر حضرت امام را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: امام پرچم اسلام را بلند کرد و مبدأ اسلامی زمان حال حاضر شد و امواجی را در جهان ایجاد کرد که کشورهای اسلامی به این امواج پیوستند.

وی همچنین باعث شد در برخی کشورهای اسلامی حکومت اسلامی تشکیل شود و یا اگر هم منجر به تغییر حکومت نشد موجب تغییر افکار آن کشور شد.

ولایتی همچنین به گسترش اسلام در کل منطقه اشاره کرد و اسلام را دینی پر خروش و انگیزه آفرین معرفی کرد و افزود: امروزه انگیزه های اسلامی همانند انگیزه های پر خروش صدر اسلام است و جهانیان و ادیان جهانی نه چنین ادعایی دارند و نه توانایی آن را!

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به حیله و تفکر غربی‌ها و آمریکا در مقابل جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در مقابل این تحرک و بیداری اسلامی دشمنان به فکر عوامل ضد اسلامی افتادند که در جای جای جهان رخنه کنند که این مخالفت با اسلام گاه آشکارا بود و گاه ناآشکار با کاریکاتورهایی در دانمارک و فرانسه ارزش‌های اسلامی را به سخره گرفتند با ادعای بوش که جنگ‌های صلیبی شروع شده است به افغانستان لشکرکشی کردند و امروز با همیاری اسرائیل و سرمایه داران باز هم نگران آن هستند که رژیم صهیونیستی منهدم شود.

ولایتی با تاکید بر این که امروزه غربی‌ها و مخالفان اسلام دستشان به جایی بند نبوده و با ایجاد گروهی افراطی به نام اسلام علیه اسلام جنگ می‌کنند گفت: سندیت این قضیه کتابی است که در آن خود خانم کلینتون نوشته است داعش را خود آمریکا به وجود آورده امروزه داعش ادعا می‌کند که حکومت‌های اسلامی دیگر اسلام واقعی نیستند و اسلام واقعی ما هستیم داعشیان همان سرکرده های بعثی زمان صدام هستند که با گذاشتن ریش بلندی بدون هیچ علمی ادعای اسلام دارند و امروز خود را شیخ الاسلام می‌نامند.

وی همچنین به ویدیوهای منتشر شده از طریق گروه های تروریستی به خصوص داعش اشاره کرد و گفت: وقتی که یک خلبان اردنی سنی را داخل قفس آتش می‌زنند یا افراد مسلمان یا غیر مسلمان را سر می‌برند و از اسلام چهره ای وحشتناک ترسیم می‌کنند چه طور کسی که بی طرف است چنین اسلامی را قبول کند که در مقابل مسیحیان هم می‌گویند اگر کسی به صورت ما سیلی زد ما آن طرف صورتمان را می‌گیریم. ما می‌گوییم پیامبر اکرم پیامبر رحمت است و حضرت محمد (ص) فرمودند که در مکه خونی ریخته نشود ولی امروزه بدون دادگاه انسان‌ها را به اسم اسلام سر می‌برند آیا این اسلام در دنیا جاذبه ایجاد خواهد کرد.

ولایتی ضمن اشاره به این که اسلام دین منطق است و قرآن معجزه اسلام گفت: قرآن سند ماست و مردم را به تفکر وا می‌دارد و هیچ اکراه و اجباری در پذیرش دین نیست اسلام تفاوت زیادی بین تصمیم و ایمان وجود دارد ایمان از قلب ناشی می‌شود .

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه باز هم با اشاره به یکه تازی گروه های تروریستی به نام اسلام در منطقه اظهار داشت: امروزه با نام اسلام میراث فرهنگی کشورها را از بین می‌برند و ادعا دارند که این مبارزه با شرک است در حالی که در مقابل سرمایه مسلمانان را به غربی‌ها فروخته و شاید فردا آن را در موزه های اروپا ببینیم امروز خوشبختانه الازهر علیه آن‌ها فتوا داده و می‌باید تمام مراکز اسلامی این کار را انجام دهند اگر بنیان مشروعیت کاذب این‌ها ویران شود خود مردم مسلمان آن‌ها را به جهنم واصل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به کسانی که با دلار نفتی از این گروه های تروریستی حمایت می‌کنند گفت: اگر حمایت‌های این قشر قطع شود به نفع منطقه خواهد بود.

ولایتی به استقلال ایران اشاره کرد و گفت: برای هر کشوری مردم آن کشور باید تصمیم بگیرد و مردم ایران در مقابل رژیم پهلوی خود تصمیم گرفتند مردم لبنان با این که در گذشته جبهه اسلامی وجود نداشت علیه ظلم ایستادند و خود تصمیم گرفتند و اولین کشوری بودند که اسرائیل را  شکست دادند هر چند جمعیت و مساحت لبنان کم بود ما به غزه می‌توان اشاره کرد که با وجود حمله اسرائیل توانستند حمله آن‌ها را خنثی کنند البته ایران اسلامی فقط به انقلاب خود اکتفا نکرده است و  نتایج انقلاب را امروز نگه داشته است امروز در مقابل قدرتمندترین کشورهای دنیا به راحتی می‌تواند ایستادگی کند، حضرت امام فرمودند ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و امروز هم مقام معظم رهبری با همان پایداری و صلابت و شجاعت در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم. 

وی همچنین با اشاره به جنگ‌های علیه حکومت سوریه تاکید کرد: غربیان فکر می‌کردند ظرف چند روز می‌توانند حکومت سوریه را از پای درآورند ولی نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه امروز محبوبیت حکومت سوریه بین مردم بیشتر شده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: سوریه محور ایستادگی در مقابل کمپ دیوید بود که قرارداد ذلت بار برای منطقه به شمار می‌رود زمانی که گروهی مسلمان علیه حکومت سوریه در سال‌های 81 و 82 اقداماتی انجام دادند ما در آن زمان از دولت سوریه حمایت کردیم یکی از افراد رده بالای آن گروه پیش من آمده و علت حمایت ما از سوریه را جویا شد و من گفتم هر حکومتی که مقابل اسرائیل ایستادگی کند ما از آن حمایت می‌کنیم و از وی پرسیدم شما چرا کشورهای اسلامی را که به اسرائیل هدیه دادند علیه آنان مقابله نمی‌کنید و ساکت نشسته‌اید و در تلاش هستید که سوریه که تنها جبهه علیه اسرائیل است را از بین ببرید 

وی در انتها خطاب به مهمان سوری اظهار همدردی کرد و گفت: ما با سوریه همدردی می‌کنیم و هر کمکی از دست ما برآید برای این خط مقدم علیه اسرائیل انجام می‌دهیم و ایران هیچ وقت راه را گم نکرده است و ایران با همان آرمان‌ها و همیار و همراه با مسئله فلسطین و سوریه است و خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، ولایتی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار