ایلام؛

جنگل‌های بلوط در ارتفاعات شلم دوباره شعله ور شد

آتش سوزی در جنگل‌های شمالی شهر ایلام که از دیروز آغاز شده بود و تا بامداد امروز ادامه داشت با تلاش بی وقفه عوامل امدادی، آتش نشانی و نیروهای سپاه و گروه های مردمی مهار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ایلام؛  مدیریت کل دفتر بحران استانداری استان ایلام گفت: عصر دیروز ساعت 6 در 4 منطقه شهرستان ایلامآتش سوزی در منطقه پارک جنگلی چغاسبز، درارتفاعات کوه شلم، بدلیل سهل انگاری مردم  روی داد که این آتش سوزی  با توجه به وزش باد شدید در منطقه بخش وسیعی از ارتفاعات شلم مشرف به شهر ایلام را فرا گرفت بطوریکه شعله های آتش از اکثر مناطق شهر بخوبی قابل مشاهده بود و در نهایت این آتش ساعت 2 نیمه شب کنترل و مهار شد. 

کرمی افزود:به علت وزش باد حدود یک ساعت پیش از جبهه شرقی شلم آتش دوباره شعله ور شد و به کمک نیروهای مردمی،  انتظامی ،  نظامی، هلال احمر مستقر در آن این اتش پایش شد که از میزان خسارات وارده به جنگلهای استان هنوز گزارشی اعلام نشده است.

کرمی گفت:به دلیل صعب العبور بودن این منطقه از عموم مردم درخواست شده است که هرکس با 10لیتر آب برای خاموش کردن تنه های نیم سوخته درختان این منطقه به کمک مسئولین بشتابند و مردم در گروههای چند نفره با همراه داشتن برخی تجهیزات و امکانات از جمله بیل و گونی خالی خود را به ارتفاعات شلم رساندند و  در مهار آتش سوزی به عوامل امدادی کمک کردند.

وزش باد شدید که از دو روز گذشته در استان شروع شده بود شدت این آتش سوزی را زیاد کرد و  عدم دسترسی به مکانهای کانون آتش کار را برای مهار آتش دشوار کرده بود که این امر مهار آتش را به تاخیر انداخت.

مسئولان منابع طبیعی استان از احتمال وقوع مجدد حریق  در جنگلهای ارتفاعات شمالی استان خبر دادند. 

مدیر کل دفتر بحران استانداری ایلام، از حضور فعال نیروهای انتظامی، نظامی، و مردمی این منطقه برای مهار آتش سوزی تشکر کرد. 

یادآور می‌شود؛ این  استان ششصد و چهل و دو هزار هکتار از  جنگل های زاگرس را به خود اختصاص داده که تمرکز بیشتر آن در ارتفاعات شمالی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن عبدلی
۱۵:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
چقد مظلومن ایلامی ها.مسعولین....