فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیگیر قراردادهای منعقد شده با کشورهای روسیه است و در همین زمینه کشور متعهد، به تعهدات خود نیز عمل خواهد کرد.

روسیه به تعهدات تسلیحاتی خود با ایران عمل خواهد کردبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی؛ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در حاشیه مراسم یادبود مرحوم سرهنگ یافت‌آبادی اولین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی پس از انقلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی با اشاره به توفیقات ارزشمند قرارگاه پدافند هوایی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: ما با اتکا به نیروی لایزال الهی ابتدا به سامانه‌های بومی خودمان تکیه داریم، با این حال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیگیر قراردادهای منعقد شده با کشورهای روسیه است و در همین زمینه کشور متعهد، به تعهدات خود نیز عمل خواهد کرد.

وی به چند نمونه از پیشرفت‌های قرارگاه هوایی اشاره کرد و افزود: در بخش متحرک‌سازی سامانه اس 300 و بومی‌سازی آن و همچنین در بحث برد سامانه مرصاد و همچنین کشف این سامانه به دستاوردهای ارزشمندی رسیدیم.

وی ادامه داد: همچنین در بحث لایه‌پذیری سامانه‌های ارتفاع پست مانند توپ‌ها و نیز رادارهای خاتم و سماوات پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

امیر اسماعیلی به انسجام بسیار خوب میان ارتش و سپاه در حوزه پدافندی اشاره کرد و گفت: مهمترین دستاورد انسجام روزافزون و بالای ما با پدافند هوایی سپاه پاسداران بوده که در همین زمینه یکپارچه‌سازی شبکه پدافند هوایی پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

وی از عبور هزار و سیصد پرواز از فراز آسمان کشور خبر داد و گفت: ما به لطف خدا امنیت عبوری هواپیماهای مختلف را بر اساس استانداردهای ایکائو کاملاً تأمین کرده‌ایم و شاهد پیشرفت‌های خوبی هم در زمینه‌های موشکی و پدافندی در آینده خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین به بخشی از ویژگی‌های شخصیتی مرحوم یافت‌آبادی اشاره کرد و گفت:‌ وی در دوران رژیم ستمشاهی علیرغم آن که مسئولیت پدافند هوایی در تبریز را برعهده داشت، با این حال از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم برخوردار بود و این در شرایطی است که هنوز حکومت ستمشاهی در کشور حکمفرما بود.

وی توجه به پرسنل زیردست و شجاعت و گفتار صحیح با فرماندهان بالادستی را از دیگر ویژگی‌های سرهنگ یافت‌آبادی برشمرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقش ویژه سرهنگ یافت‌آبادی در دوران ابتدای پیروزی انقلاب و اوایل جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب و اوایل جنگ تحمیلی ایشان در زمینه آموزش و حفظ سازمان رزم نقش بسیار کلیدی ایفا کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء حفظ فضای انقلابی در میان کارکنان پدافند هوایی و جداسازی نیروهای مخلص و انقلابی برای پیشبرد برنامه‌های پدافند هوایی در ابتدای انقلاب و جنگ را دو دستاورد مهم عملکرد مرحوم یافت‌آبادی دانست و خاطر نشان کرد: نتیجه آن اقدامات ارزشمندی است که نیروهای انقلابی پدافند هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی از خود نشان داده‌اند که به طور اخص می‌توانیم به عملیات والفجر 8 و نقش کلیدی پدافند در آن اشاره کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار