انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند جمجمه در جهان+ تصاویر

نخستین عمل پیوند بخشی از جمجمه و پوست سر یک بیمار در آمریکا با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، نخستین عمل پیوند بخشی از جمجمه و پوست سر برای یک بیمار که به دلیل ابتلاء به بیماری سرطان، زخم حفره‌مانند بزرگی بر روی سرش داشت در تگزاس آمریکا با موفقیت به انجام رسید.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، پزشکار بیمارستان «متودیست» در شهر هیوستون ایالت تگزاس و مرکز سرطان دکتر اندرسونف این عمل جراحی را دو هفته‌ پیش انجام دادند و اکنون بیمار می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند جمجمه در جهان+ عکس

سال گذشته جراحان هلندی خبر از نخستین پیوند جمجمه‌ی پلاستیکی ، که به شیوه‌ چاپ سه بُعدی ساخته شده بود، به یک زن خبر دادند اما عمل پیوند تگزاس نخستین عمل پیوند جمجمه و پوست سر از یک اهداکننده‌ی انسان است.

گیرنده‌ی این عمل جراحی «جیم بویسِن» یک برنامه‌نویس 55 ساله‌ و اهل شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس است.

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند جمجمه در جهان+ عکس

وی ،که علاوه بر دریافت جمجمه و پوست سر، کلیه و لوزالمعده‌ی جدیدی نیز دریافت کرده است، پس از طی کردن دوره‎ی نقاهت به خبرنگاران گفت از این‌که پزشکان موردی یافته‌اند که از نظر رنگ پوست و مو با او این اندازه شباهت دارد، بسیار متحیر است.

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند جمجمه در جهان+ عکس

بویسن در سال 1992 به دلیل بیماری دیابت، که از 5 سالگی با وی همراه بوده است، عمل پیوند کلیه و پانکراس داشته است و برای جلوگیری از رد عضو از داروهایی استفاده می‌کرده است که خطر ابتلاء به بیماری سرطان را افزایش می‌دهد. در نهایت وی به نوعی سرطان نادر در ناحیه‌ی سر با عنوان لیومیوسارکوم مبتلا می‌شود.

مراحل درمان سرطان منجر به پس زدن عضوهای تازه در بدن بویسن شد و زخم بازی که در طی درمان بیماری سرطان در سر وی ایجاد شده بود، مانع از پیوند مجدد کلیه و پانکراس بود.

در نهایت دکتر «جسی سلبر»، یک جراج پلاستیک ترمیمی در بیمارستان دکتر آندرسون، بدین نتیجه رسید که همزمان با پیوند کلیه و پانکراس، جمجمه و پوست سر تازه‌ای به بویسن پیوند زده شود.

در این عمل پیوند 15 ساعته ،با شرکت حدود 12 پزشک و 40 کارشناس پزشکی، یک عضو کلاهی شکل از پوست و استخوان جمجمه را به بالای سر این بیمار پیوند زدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
علمی که به درد بشریت بخوره قابل تحصین اس
آخرین اخبار