کلاهبرداری از طریق شوخی با دوستان فیسبوکی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری شخصی که در شبکه اجتماعی با آموزش ترفند افزایش شارژ اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتای استان کرمانشاه خبر داد.

کلاهبرداری از طریق شوخی با دوستان فیسبوکیبه گزارش خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  سرهنگ علی شفیعی اظهار کرد: در پی اطلاع واصله از یک فقره آگهی مبنی بر افزایش سه برابری شارژ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت: با بررسی دقیق و تحقیقات فنی مشخص شد آگهی مذکور در راستای سرقت و کلاهبرداری طراحی شده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به این که امکان سرقت وجود داشت، با اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی متهم مورد شناسایی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گفته شفیعی، با شناسایی متهم و هماهنگی مرجع قضایی متهم دستگیر شد و در همان بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و شوخی و سرگرمی با دوستان در شبکه اجتماعی فیسبوک را دلیل این اقدام خود عنوان کرده و اینکه قصدش کلاهبرداری نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده شاهد بودیم، متهم برای شوخی این کار را انجام داده، اما همین شوخی تبدیل به یک کلاهبرداری گسترده در سطح اینترنت شده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه افزود: توصیه می‌کنم افراد قبل از هر اقدام به عواقب آن فکر کنند و هر آگهی و یا مطلبی که در اینترنت مشاهده می‌کنند را باور نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار