بیماری شایع که هوشتان را کم می کند

بدون هیچ تردیدی، ارتباط قوی بین بدن و ذهن می‌تواند بر بیماری ها و میزان هوش افراد تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران عوامل بسیاری می‌تواند ذهن و هوش شما را تحت تاثیر قرار دهد که می‌توان به عواملی مانند عفونت اشاره کرد.
بر اساس مطالعات جدید منتشره عفونت و پاسخ‌های ایمنی ناشی از آن بر بهره هوشی افراد اثر منفی دارد.

پژوهش های دانشمندان دانمارکی نشان می‌دهد افرادی که به دلیل عفونت به بیمارستان مراجعه کرده 1.76 واحد کمتر نسبت به افراد سالم، توانایی ادراکی داشته اند.
به همین جهت محققان معتقدند که کاهش قدرت مغز می‌تواند پاسخ ایمنی بدن به عفونت و التهاب باشد.

شیمی درمانی اثر گذار در روند ادراکی است
مطالعاتی مجله جدید آنکولوژی بیان می‌کند که شیمی درمانی در سرطان سینه، در مراحل اولیه، موجب کاهش عملکرد ادراکی می‌شود.

آنان همچنین دریافتند خانم هایی که در معرض شیمی درمانی هستند از لحاظ حافظه و سرعت پردازش مغزی هم کندتر است که این در مقایسه با افرادی است که شیمی درمانی نکرده‌اند.
با وجود اینکه علت شیمی درمانی بر کاهش شناختی ذهنی هنوز نامشخص است اما مطالعات نشان می دهد تفاوت های ساختاری در مغز در معرض شیمی درمانی، ممکن عامل تاثیر گذار باشد.
 
آسیب های مغزی عاملی در روند شناخت ذهن
بر اساس مطالعات انجام شده خانم‌هایی که حتی دچار آسیب مغزی خفیفی شده بودند از لحاظ کارایی حافظه ضعیف تری داشته‌اند علاوه بر این یافته‌ها حاکی از آن است که زنان نسبت به مردان در برابر تکان‌ها و آسیب های مغزی آسیب پذیر تر هستند که می‌تواند منجر به زمان زیادی برای التیام بیماری شود.

مدت زمان خواب و اثر گذاری بر حافظه
معمولا بی‌خوابی افراد را بداخلاق و خسته می‌کند. پژوهشگران در دانشگاه پنسیلوانیا پژوهشی را انجام دادند که نشانمی‌داد بیداری طولانی مدت، آسیب های فیزیکی برگشت ناپذیری را به همراه دارد و حتی می‌تواند بر سلول های مغز اثر بگذارد به خصوص بخش‌هایی که در شناخت و ادراک موثرند.

محققان معتقدند کاهش پروتئین سروتوئین (Sirtuin)‌در این امر دخالت دارد که بدون خواب کافی، نورون ها قادر به فعالیت بهینه نیستند.

بیماری لایم را جدی بگیرید
خستگی در مفاصل و عضلات و همچنین کمبودهایی در عملکرد مغز نشانه‌ای از بیماری لایم است که بر اساس یکی از متخصصان در این زمینه وظایفی چون تمرکز و توجه به مسائل را نیز محدود می‌کند.
وی در خصوص علت این مشکل می‌گوید افزایش فشار در سر که از علل سردرد در بیماری لایم است ناشی از محدودیت در فشار خون می‌باشد که منجر به کاهش اکسیژن رسانی به مغز برای عملکرد درست است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، درد ، درمان ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.