لرستان؛

دلفان از صادر کنندگان برتر نخود در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شهرستان دلفان از قطب های صادرات نخود در کشور به شمار می‌آید که متاسفانه به دلیل نبود شرکت های صادراتی نخود تولیدی این شهرستان بنام دیگر شهرستان ها صادر می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، مهرداد غضنفری گفت: در سال زراعی گذشته 35 هزار تن حبوبات در این شهرستان تولید شد و نخود تولیدی در این شهرستان از نظر کیفی، خوش پختی و خوش خوراکی از کیفیت بالایی برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه استان لرستان مقام دوم تولید نخود کشور را داراست افزود: 115 هزار هکتار اراضی استان زیر کشت محصول نخود بوده که پیش بینی می شود امسال 75 هزار تن از این سطح برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار برداشت نخود در اراضی خرم آباد با دروگر پشت تراکتوری انجام می وشد که این امر مانع تلاف محصول می شود.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه با استفاده از دستگاه دروگر پشت تراکتوری هر نوع نخود با ارتفاع ساقه بیش از 10 سانتیمتر قابل برداشت است اظهار داشت: این دستگاه در اراضی که هموار باشد جهت برداشت نخودهای محلی نیز کارایی بسیارمطلوبی داشته و میزان ریزش نخود توسط این دستگاه درحد قابل قبولی است.

سالانه حدود 150 هزار تن حبوبات در لرستان برداشت می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نخود ، تولید ، کیفیت ، برداشت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.