شیوع آرتروز در جوانان 3 تا 5 درصد است

در حال حاضر شیوع آرتروز در جوانان در بسیاری از مناطق، حدود 3 تا 5 درصد است و چاقی و اضافه وزن از مهمترین دلایل افزایش آرتروز در جوانان محسوب می‌شود.

محمد رضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش سن، ضربه و چاقی و اضافه وزن به عنوان عوامل اصلی بروز آرتروز و دیگر مشکلات مفصلی محسوب می‌شوند که متاسفانه در سالهای اخیر تاثیرگزاری آنها در بروز این بیماری ها و مشکلات بیشتر شده است. 

وی با بیان اینکه آرتروز معمولا در افراد میانسال و سالمند بروز می‌کند، تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلیل نوع زندگی افراد جامعه، کاهش سن ابتلا به آرتروز را شاهد بوده‌ایم به طوریکه موارد این بیماری در افراد کمتر از 45 سال افزایش یافته است. 

درستکار تاکید کرد: در حال حاضر شیوع  آرتروز در جوانان در بسیاری از مناطق، حدود 3 تا 5 درصد است و چاقی و اضافه وزن از مهمترین دلایل افزایش آرتروز در جوانان محسوب می‌شود. 

وی افزود: البته آرتروز در بین زنان شیوع بالاتری نسبت مردان دارد که عوامل ژنتیکی و نژادی از دلایل بالا بودن آمار این بیماری در زنان است. 

درستکار خاطر نشان کرد: در بین عوامل خطر آرتروز، افزایش سن بزرگترین عامل خطر محسوب می‌شود به طوریکه در سنین سالمندی خطر آرتروز، ممکن است تا 20 برابر سنین جوانی هم برسد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.