لیگ جهانی والیبال 2015؛ لهستان 3 - ایران 2

لهستان دومین دیدار را هم برد/ نخستین امتیاز ایران در لیگ جهانی رقم خورد

دیدار دوم تیم های لهستان و ایران با برتری 3 - 2 لهستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین مسابقه ایران و لهستان در هفته چهارم لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه امشب به وقت تهران در حالی آغاز شد که سامان فائزی از جایگاه خبرنگاران این مسابقه را تماشا می کند.

ملی پوشان والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه سه - یک مغلوب میزبان خود شدند اما بسیاری از بازیکنان به کسب امتیاز در مسابقه دوم امیدوارند زیرا روند تیم ایران را رو به رشد و مثبت ارزیابی می کنند و معتقد هستند که تیم ایران هر بازی نسبت به بازی قبل بهتر عمل کرده است.

رامین مهمانپرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و اعضای سفارت ایران نیز در این مسابقه همانند دیدار نخست با خانواده های خود در سالن هستند.

ایرانیان زیادی از نقاط مختلف اروپا برای تشویق و همراهی تیم ایران در دومین مسابقه که حساسیت بیشتری نسبت به دیدار اول دارد، به سالن اسپورتوا آمدند.

تیم ملی والیبال ایران یک ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه به سالن آمد.

حضور تماشاگران لهستانی در سالن مسابقه نسبت به دیدار اول در یک ساعت مانده به مسابقه کمتر است، اما تمام هفت هزار و ۱۰۰ بلیت سالن فروخته شده است.

برخی ایرانیان که موفق به تهیه بلیت از طریق اینترنت نشده اند، از سفیر ایران در لهستان درخواست همکاری برای تهیه بلیت کردند که مهمان پرست نیز قول پیگیری این موضوع را داده است.

رامین مهمانپرست تاکید کرد: قرار بوده است حداقل ۲۰۰ بلیت در روبروی جایگاه داوران به ایرانیان اختصاص یابد البته به شرطی که خرید اینترنتی انجام شده باشد، اما با پیگیری های انجام شده مشکل حل شده است.

حمزه زرینی که روز گذشته تنها بازیکن حاضر تیم ملی والیبال در لهستان بود که از جایگاه تماشاگران این مسابقه را نگاه کرد، امروز به همراه سامان فائزی که به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نخواهند داشت، شاهد تلاش دیگر بازیکنان ایران خواهند بود.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن و شورت سفید رنگ به میدان می رود و بازیکنان لهستان نیز پیراهن و شورت قرمز رنگ به تن خواهند داشت.

سید با مسکن برای ایران به میدان می رود
 
محمد موسوی که به دلیل مصدومیت قرار بود در مسابقه دوم ایران و لهستان شرکت نکند، به درخواست و اصرار خودش و موافقت کادر فنی تیم ملی و با استفاده از مسکن و تزریق به این بازی رسید و در دومین دیدار ایران و لهستان در لیگ جهانی 2015 برای تیم ملی والیبال کشورمان به میدان می رود.

سامان فائزی دیگر بازیکن ایران است که به دلیل مصدومیت مچ پا نمی تواند ملی پوشان را در این مسابقه همراهی کنند.


این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در بازی شب گذشته در حالی که بازی خوب و قابل قبولی را ارائه کرد با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد.
 
این دیدار در سالن اسپرتوا لهستان با گنجایش 7500 نفری برگزار شد و همانند شب گذشته پیش از آغاز مسابقه اکثر صندلی‌های سالن پر شده بود.
 
*** سوت بازی دست چه کسانی است؟
 
داور اول این دیدار را یورای مکری از اسلواکی و داور دوم گوران گرادینسکی از صربستان هم برعهده دارد.
 
***وضعیت رقباء در جدول رده‌بندی
 
بازی تیم‌های ایران و لهستان در شرایطی برگزار شد که تیم ایران نتیجه بازی نخست خود در لیگ جهانی امسال را به تیم ملی این کشور واگذار کرد وبدون امتیا در جایگاه قعر جدول رده بندی قرار دارد و تیم لهستان پس از برد آمریکا مقابل روسیه جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
 
***یورش آسیب‌ها به تیم ایران
 
در طول بازی شب گذشته محمد موسوی عراقی و سامان فائزی 2 سرعتی‌زن تیم ملی از ناحیه پا دچار مصدومیت شدند و نمی‌توانند در دیدار امروز مقابل لهستان تیم را همراهی کنند و ایران با 2 یار کمتر و 12 نفره به مصاف قهرمان جهان می‌رود که در دقایق پایانی خبر حضور موسوی در این بازی اعلام شد.
 
***ارنج ایران
 
ترکیب اصلی تیم ملی ایران را در این دیدار سعید معروف (کاپیتان)، ، فرهاد ظریف (لیبرو)، فرهاد قائمی، محمد موسوی عراقی٬ شهرام محمودی٬ میلاد عبادی‌پور٬ عادل غلامی٬ تشکیل دادند.
 
***ترکیب شروع کننده قهرمان جهان
 
آنتیگا هم پیوتر نوواکوفسکی٬ بارلوژ کورک٬ میخال کوبیاک٬ گرزگورژ لوماز٬ ماتیوس بینی و پاول زانورسکی به عنوان ارنج اصلی معرفی کرد. 

شروع طوفانی شاگردان کواچ
 
بازی با سرویس تیم لهستان و نواکووسکی آغاز شد که در یک رفت و برگشت عادل غلامی به خوبی از پاس معروف استفاده کرد و امتیاز اول را برای کشورمان رقم زد در همین ابتدای کار آنتیگا در خواست ویدیو چک کرد که رای نهایی داور این اعتراض را رد کرد. سرویس پرشی موجی غلامی به خوبی زده شد که کوبیاک در منطقه 4 به خوبی محمودی را دفاع کرد و 2 تیم در امتیاز 1 برابر شدند.سرویس بازیکنان لهستان به خوبی توسط قائمی گرفته شد و در یک رفت و برگشت عبادی‌پور موفق به کسب دومین امتیاز برای ایران شد. سرویس شهرام به خوبی زده شد و کورک نتوانست آن را دریافت کند در دومین برای که محمودی سرویسش را زد کورک جبران کرده و امتیاز 3 را به دست آورد. امتیاز 4 برای تیم ایران را عبادی‌پور با دفاع خوب خود به دست آورد. میکا با فریب مدافعان روی تور ایران توانست به خوبی امتیاز برابر 4 را به دست آورد.
 
سرویس لهستانی‌ها به خوبی دفاع شد و معروف در یک حرکت توپ را روی دست پاسور لهستان زد و امتیاز 5 را به دست آورد موسوی با زدن سرویس خوب خود به طور مستقیم یک امتیاز را به دست آورد. وی دومین سرویس خود را به تور زد و کورک روی خط سرویس رفت و همانند موسوی عمل کرد. سرویس پرشی موجی معروف به خوبی توسط میکا دریافت شد ولی برخورد توپ با دستان غلامی در زمان دفاع امتیاز را به حریف داد.
 
وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم ایران ثبت شد.
 
انسجام تیمی بازیکنان ایران در این دیدار به مراتب بیشتر از بازی‌های قبل بود.
 
قائمی سرویس محکم خود را زد که با دریافت لهستانی‌ها مواجه شد و عدم حمایت بازیکنان از شهرام محمودی میزبان امتیاز برابر 8 را به دست آورد. سرویس وینیک با دریافت بد عبادی‌پور همراه شد و آن‌ها سومین امتیاز متوالی خود را به دست آوردند. خارج شدن سرویس لهستانی‌ها سرویس و پوئن را به ایران داد که برخورد توپ با تور یک امتیاز دیگر را به حریف داد. خطای کوبیاک و برخورد توپ با آنتن 2 تیم را در امتیاز 11 برابر کرد.سرویس محمودی به خارج از زمین رفت و سرویس را کوبیاک زد و در دفاع ابشار محمودی در منطقه یک تیم حریف فرود آمد. سرویس پرشی میلاد عبادی‌پور توسط میکا به امتیاز 13 برای میزبان تبدیل شد. سرویس مینک به خارج از زمین رفته و 2 تیم در پوئن‌ها برابر شدند. دومین سرویس موسوی پس از برخورد به لبه تور پوئن مستقیم سرویس را به دست آورد.
 
وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 13 به نفع ایران رقم خورد.
 
تیم ایران از امتیاز 8 تا 16 با سرویس‌های ریسکی توانست به خوبی برای تیم ملی کشورمان امتیازآوری کند.
 
سرویس موسوی پس از بازگشت 2 تیم به زمین با تور برخورد کرد و امتیاز 14 برای تیم لهستان رقم خورد. سرویس نواکووسکی با تور برخورد کرد و شهرام محمودی با آبشار خوب خود امتیاز 17 را به دست آورد.
 
سرویس پرشی موجی معروف به خوبی زده شد و در یک رفت و برگشت کورک موفق‌ عمل کرد و امتیاز 15 را به دست آورد میکا روی خط سرویس به خوبی عمل کرد و پس از دریافت خوب ایران کوبیاک با آبشار خوب خود یک امتیاز دیگر را به دست آورد. ناکامی غلامی در مقابل نواکوسکی امتیاز 17 را برای تیم لهستان ثبت کرد.
 
شهرام محمودی امتیاز 19 را در شرایطی کسب کرد که درژیسکا و نواکووسکی را دفاع کرد. تیم ایران با خروج سرویس نواکووفسکی امتیاز 20 را به دست آورد. غلامی سرویس پرشی موجی خود را به خوبی زد ولی خطای 2 ضرب عبادی‌پور امتیاز 19 را لهستان داد.
 
رالی به جود آمده در دقایقی از بازی موفقیت موسوی را به همراه داشت و ایران امتیاز 21 را برای خود رقم زد. سویس خوب محمودی امتیاز 22 را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشت. در این دقایق بازی آنتیگا با گرفتن وقت استراحت با شاگردانش به صحبت پرداخت و نکات کلیدی را به آن‌ها گوشزد کرد. سرویس خوب محمودی با آبشار موسوی همراه شد و یک امتیاز دیگر به جمع امتیازات لهستان اضافه شد. بازهم آنتیگا شاگردانش را فراخواند تا بازهم به آن‌ها بگوید که چه کسانی را مهار کنند.
 
پس از بازگشت بازیکنان محمودی سرویس خود را زد که در هنگام برگشت توپ لهستانی‌ها با دستان عبادی‌پور برخورد کرد و به خارج از زمین رفت و لهستان 20 امتیازی شد. خروج توپ سرویس بازیکنان لهستان فاصله ایران را تا برد در این ست یک امتیاز کرد. لهستانی‌ها با دفاع خوب نواکووسکی 2 پوئن متوالی را به دست آورد و کواچ مجبور به گرفتن تایم اوت شد تا از سرعت کار لهستانی‌ها بکاهد. سرویس مینیک دریافت ظریف را به همراه داشت و موسوی امتیاز 25 را به دست آورد.

***‌ست دوم

در این ست ترکیب 2 تیم تغییر چندانی نداشت این نشان دهنده آن است که سرمربیان رقبا از عملکرد شاگردان خود راضی هستند.
 
محمد موسوی در این دیدار به خوبی توانست عملکرد قابل قبولش را به نمایش بگذارد و امتیاز 3 را برای ایران به دست آورد با وجود شرایط سخت توپ‌گیری ولی عبادی‌پور پوئن 4 را کسب کرد.
 
کورک در این بازی تا اینجای کار به خوبی دفاع شد و بازی خوب شاگردان کواچ آرایش تیمی حریف را تا حدودی برهم ریخت. امتیازات در این ست پایاپای دنبال شد و لهستانی‌ها با تلاش زیاد امتیاز 8 را به دست آوردند.
 
وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع لهستان رقم خورد.
 
سرمربیان 2تیم در این دقایق استراحت با شاگردان خود صحبت کردند و بازیکنان لهستان پس از ورود به زمین 2 امتیاز پشت‌سر هم را به دست آوردند سرویس بازیکنان لهستان به خوبی دریافت می‌شد و در زفت و برگشت مدافعان میزبان اجازه امتیازآوری به ملی‌پوشان ایران نمی‌دادند.
 
آبشار درژیسگا با دست غلامی برخورد کرد و میزبان 12 امتیازی شد و اختلاف امتیازش با تیم ایران به عدد 4 رسید و کواچ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد. دراین ست لهستانی‌ها به سرویس ریسکی روی آوردند و همان تاکتیکی را که تیم ایران در ست اول اجرا می‌کردند را در دستور ار قرار دادند.
 
آبشار غلامی به خارج از زمین رفت و داور امتیاز را به نفع تیم لهستان سوت زد ولی کواچ درخواست بازبینی ویدیو چک کرد که مورد قبول قرار نگرفت. نهمین امتیاز برای ایران پس از برخورد توپ لهستانی‌ها با تور به دست آمد.
 
سرویس پرشی لهستانی‌ها با آبشار خوب عبادی‌پور همراه شد و امتیاز 10 به نام تیم ایران رقم خورد. سرویس پرشی موجی عادل به تور خورد و یک امتیاز دیگر به لهستان تعلق گرفت.
 
مهدی مهدوی به جای سعید معروف وارد زمین شد و محمودی سرویس پرشی خود را زد که در کی زفت و برگشت آبشار میکا با دست موسوی برخورد کرد.
 
وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 11 به نفع لهستان رقم خورد.
 
ملی‌پوشان ایران برای برد باید به سرویس‌های ریسکی روی آوردند و فاصله امتیازی خود را با حریف کاهش دهند.
 
سرویس بازیکنان میزبان در یک رفت و برگشت با آبشار خوب بازیکنان ایران همراه شد و میلاد عبادی‌پور روی خط سرویس قرار گرفت ولی دریافت خوب لهستانی‌ها امتیاز 17 را برای آن‌ها رقم زد. دفاع شهرام محمودی توسط کورک ناقص بود و آن‌ها جاماندند و ایران 13 امتیازی شد.
 
سرویس موسوی زمانی زده شد که پای وی روی خط بود این خطا یک امتیاز را برای لهستان همراه داشت. سرویس فابین به خارج رفته و ایران چهاردهمین امتیاز خود را کسب کرد. سرویس پرشی موجی مهدوی دفاع خوب را همراه داشت و آبشار شهرام محمودی با توپ‌گیری خوب همراه نبود و پوئن 15 برای ملی‌پوشان کشورمان رقم خورد. آنتیگا برای قطع روند امتیازآوری تیم ایران تقاضای وقت استراحت کرد. دفاع خوب شاردان کواچ رفت و برگشت توپ را به همراه داشت و لی با موفقیت کوبیک همراه بود.
 
آبشار محمودی در برگشت توسط میلاد عبادی‌پور به امتیاز برای ایران تبدیل شد. پاس کوتاه معروف برای غلامی امتیاز 17 را برای ایران به دست آرد. ورونا به جای نواکوسکی وارد زمین شد وسرویس وی با توپ‌گیری خوب لهستان همراه بود ولی خطای عبادی‌پور برای لهستان امتیاز 21 را ثبت کرد. سرویس لهستانی‌ها با دفاع حرفه‌ای موسوی همراه شد و ایران 18 امتیازی شد. سرویس میکا را قائمی دریافت کرد و در یک حرکت پایپ توسط میکا امتیاز 23 را برای میزبان به همراه داشت.
 
دفاع خوب بازیکنان تیم ایران لهستانی‌ها را برای رسیدن به نتیجه برد اذیت کرد. توپ‌گیری ایران با آبشار کورک همراه شد و پس از یک رفت و برگشت موسوی با زدن جای خالی امتیاز 21 را به دست آورد. محمد حسن صنوبر برای زدن سرویس وارد زمین شد و خطای بازیکنان لهستان ایران را 22 امتیازی کرد. عملکرد خوب قائمی در بازی‌خوانی و دفاع روی تور فاصله امتیازی را کمتر کرد. دفاع عالی غلامی اختلاف امتیازت 2 تیم را به عدد یک رساند که آنتیگا درخواست ویدیو چک کرد تا به نوعی از این طریق سرعت بازی بکاهد٬ متاسفانه داور خطای روی تور غلامی را گرفت و امتیاز 25 به نام لسهتان ثبت شد و اعتارض تمامی بازیکنان و کادر فنی ایران را به همراه داشت که ناظر فراسبون جهانی هم وارد عمل شد و تصاویر را بررسی کرد و رای نهایی به نفع تیم لهستان صادر شد.
این ست با نتیجه 25 بر 22به نفع لهستان به پایان رسید.

***ست سوم 

تیم ملی ایران نتیجه این ست را با پوئن 25 بر 16 واگذار کرد.
 
تیم ملی ایران در شرایطی ست سوم این بازی حساس را آغاز کرد که در ست دوم فاصله چندانی با برد نداشت و لهستانی‌ها به سختی موفق به کسب امتیاز برتری شدند.
 
پیش از شروع ست معروف با داور اول بازی صحبت کرد. در این ست علیزاده به جای ظریف وارد زمین شد. بازی با سرویس بازیکنان لهستان آغاز شد و محمودی موفق به کسب نخستین امتیاز شد و غلامی در یک رفت وبرگشت بازی موفق به امتیازآوری نشد سرویس پرشی بازیکنان تیم لهستان به تور برخورد کرد. عبادی‌پور و موسوی با روحیه بالا کار را دنبال کردند. آبشار محمودی با دست میکا برخورد کرده و به خارج از زمین رفت و 2 تیم در عدد 3 برابر می‌شوند. سرویس میلاد به تور برخورد کرد و یک امتیاز دیگر برای لهستان رقم خورد.
 
فاصله زیاد کورک از تور باعث شد تا آبشار قائمی به امتیاز 4 تبدیل شود. خطای عادل غلامی در برخورد با تور لهستان را 5 امتیازی کرد. سرویس کورک هم با تور برخورد کرد.
 
خطاهای بازیکنان 2 تیم در این ست هنگام زدن سرویس حاکی از حساسیت بازی است.
 
سرویس میکا با پاس کوتاه بازیکنان ایران همراه شد و امتیاز 7 میزبان را کوبیک به دست آورد. دومین سرویس وی در این دقایق با تور برخورد کرد و ایران 7 امتیازی شد. سرویس عالی فرهاد قائمی رفت و برگشت طولانی را به همراه داشت و کوبک موفق به کسب امتیاز 8 برای لهستان شد.
 
وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 6 به نفع لهستان ثبت شد.
 
امتیاز 7 را عبادی‌پور برای ایران به دست آورد. ارتفاع بالای آبشار مدافعین لهستانی‌ها ضعف دفاع کناری ایران را پررنگ‌تر می‌کند و میزبان 9 امتیازی شد. سرویس پرشی کوبیاک به خوبی دریافت شد و پاس معروف را محمودی به امتیاز 9 برای ایران تبدیل کرد. سرویس عبادی‌پور به خارج از زمین رفت و اختلاف امتیاز 2 تیم به عدد 3 رسید. سرویس لهستانی‌ها دریافت خوبی داشت ولی قائمی را ورونا به خوبی دفاع کرد و امتیازات لهستان به عدد 13 رسید. که کواچ وقت استراحت فنی گرفت تا با ملی پوشان صحبت کند.
 
سرویس پرشی موجی لهستان به تور برخورد کرد و امتیاز 14 به ایران رسید موسوی سرویسش را به تور زد و یک امتیاز دیگر برای میزبان رقم خورد.
 
امتیاز ناقص بازیکنان ایران اختلاف پوئن 2 تیم 5 امتیاز کرد. آبشار غلامی با جاگذاشتن ورونا همراه بود و ایران 11 امتیازی شد. جاخالی بازیکنان لهستان یک امتیاز دیگر را برای آن‌ها به همراه داشت.
 
در این دقایق بازی برخی والیبالیست‌ها تمرکز خود را از دست داده‌اند که کواچ باید از یار جایگزین استفاده کند.
 
وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 11 به نفع لهستان رقم خورد.
 
محمد جواد معنوی‌نژاد به جای عبادی‌پور وارد زمین شد.
 
سرویس قائمی با آبشار خوب ورونا همراه بود و سرویس لهستانی‌ها را محمد جواد دریافت کرد و ایران 13 امتیازی شد. زادروسکی با دریافت خوب خود درژیسکا را برای زدن جای خالی همراهی کرد و یک امتیاز دیگر برای میزبان رقم خورد.
 
مهدوی به جای معروف در امتیاز 18 بر 14 وارد زمین شد. آبشار کورک با دستان بازیکنان ایران برخورد کرد و به بیرون رفت. سرویس مستقیم کوبیک امتیاز 20 را برای لهستان به همراه داشت. دفاع معنوی‌نژاد در هنگام زدن جای خالی دفاع شد و میزبان 21 امتیازی شد. کواچ در این دقایق درخواست وقت استراحت کرد.
 
سطح جنگندگی و ریسک بازیکنان در این دقایق کاهش پیدا کرده بود.ناهماهنگی در زمان حمله از سوی بازیکنان ایران امتیاز 22 را برای قرمزپوشان به همراه داشت.
 
سرویس کوبیاک به خارج رفت و مقابلا سرویس معنوی‌نژاد هم به تور برخورد کرد و لهستان 23 امتیازی شد. عبادی‌پور وارد زمین شد. سرویس ریکس موسوی رفت و برگشت را به همراه داشت که دفاع مهدوی مقابل مهاجمان لهستان به خارج از زمین رفت.
 
این ست با نتیجه 25 بر 16 به نفع لهستان رقم خورد.

***ست چهارم ؛نخستین امتیاز ایران در لیگ جهانی رقم خورد
 
محمدحسن صنوبر به جای غلامی در این ست در ترکیب قرار گرفت و بازی با سرویس لهستانی‌ها آغاز شد و نخستین پوئن را بازیکنان تیم ایران به دست آورد.
 
بازیکنان تیم لستان بازدن جای خالی امتیاز سوم را به دست آوردند. سرویس کوبیک دریافت خوبی از سوی بازیکنان ایران همراه داشت و آبشار بازیکنان ایران به خارج از زمین رفت و لهستان 4 امتیازی شد.
 
اسپک محمودی اختلاف امتیاز 2 تیم را به عدد یک رساند مسرویس موسوی به خوبی دریافت شد و درخواست ویدیوچک از سوی کواچ شد که مورد قبول قرار نگرفت و لهستان 5 امتیازی شد.
 
بازیکنان ایران با جایگیری‌های نامناسب اجازه امتیازآوری به لهستان دادند و اختلاف پوئن 2 تمی افزایش پیدا کرد. فرهاد قائمی به خوبی دریافت نشد و لهستان 7 امتیازی شد.
 
وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 5 به نفع تیم لهستان رقم خورد.
 
تیم لهستان با روی آوردن به سرویس‌های ریسکی امتیازات خود را افزایش داد.
 
سرویس فرهاد قائمی دریافت خوب کوبیاک را به همراه داشت و شهرام محمودی توانست با آبشار خوب خود امتیاز هفتم را برای ایران به دست آورد. محمد حسن صنوبر با دفاع خود با ارتفاع بالا کار ار برای مدافعان حریف سخت کرد وی در سرویس هم موفق عمل کرد و با آبشار محمودی ایران 9 امتیازی شد وی دومین سرویس خود را در این دقایق زد و به خوبی دریافت ش و دفاع خوب موسوی ایران را 10 امتیازی کرد.
 
سرویس فابین با دریافت بازیکنان ایران همراه شد و میلاد عبادی‌پور با آبشار خوب خود ایران را 11 امتیازی کرد. سرویس محمودی به امتیاز 12 تبدیل شد ولی جر وبحث بازیکنان زیر تور (موسوی و کوبیاک) باعث شد تا داور به هر 2 بازیکن کارت قرمز نشان داد. این کارت چرخش در 2 تیم ایجاد کرد و میلاد عبادی‌پور روی خط سرویس قرار گرفت و کور کسب امتیاز کرد. سرویس پرشی مینیک دریافت ایران را همرا هدشات و آبشار محمودی به پوئن تبدیل شد. موسوی سرویس پرشی خود را زد و کورک در منطقه یک زمین ایران امتیازآوری کرد. وی بلافاصله سرویس زد و پاس کوتاه مهدوی برای صنوبر با دفاع حریف همراه شد.
 
وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 14 به نفع تیم ایران رقم خورد.
 
لهستانی‌ها می‌خواهندبا پایان دادن به بازی در این ست کار را با کسب 3 امتیاز به پایان برسانند و شاگردان کواچ در پی به دست آوردن نخستین امتیاز لیگ جهانی خود از این بازی هستند.
 
سریس مهدوی و دفاع محمودی از سوی بازیکنان لهستان یک امتیاز دیگر را برای میزبان به همراه داشت حرکت پایپ میلاد ایران را 17 امتیازی کرد. سرویس قائمی به صورت پرشی زده شد و دفاع خوب کورک توسط عبادی‌پور امتیاز 18 را برای ایران به همراه داشت. آنتیگا در خواست وقت استراحت کرد
 
حضور مهدوی و صنوبر آنالیز حریف را تا حدودی با مشکل همراه کرد چرا که تمام فیلم بازی‌های ایران با پاس‌های معروف است و شناخت کار تیمی ایران در این شرایط برای لهستان کار سختی است. سرویس کوبیاک دریافت شد و آبشار محمودی به امتیاز تبدیل شد.
 
سرویس صنوبر مستقیما به پوئن تبدیل شد. دوباره سرمربی فرانسوی لهستان درخواست وقت استراحت کرد. دوباره صنوبر روی خط سرویس قرار گرفت و توپ وی از زمین خارج شد و لهستان 17 امتیازی شد. سرویس پاسور لهستان دریافت خوب قائمی را به همراه داشت و پاس به موقع مهدوی آبشار موسوی را به همراه داشت و ایران 21 امتیازی شد.
 
لهستانی‌های باتجربه در این دقایق تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کار را تمام کنند و کواچ در پوئن 21 بر 19 وقت استراحت گرفت. رافائل به جای میکا وارد زمین شد و محمودی دفاع شد و لهستان 20 امتیازی شد. امتیاز برابر 21 با خارج شدن توپ محمودی برای میزبان رقم خورد و کواچ درخواست بررسی ویدیو چک کرده امتیاز 22 برای ایران رقم خورد. دفاع خوب بازیکنان ایران ایران را 23 امتیازی کرد و آنتیگا خواستار بررسی ویدیو چک شد که قبول نشد. سرویس عبادی‌پور خطای بازیکنان ایران را در رفت و برگشت به همراه داشت و لهستان 21 امتیازی شد. کواچ برای گرفتن سرعت بازی تقاضای وقت استراحت کرد. برخورد سرویس حریف با تور ایران را 24 امتیازی کرد.
 
این ست با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ایران به پایان رسید.


***ست پنجم
 
سرویس بازیکنان لهستان با توپ‌گیری بازیکنان ایران همراه شد ولی خطای تور محمودی اعلام شد و لهستان 2 امتیازی شد. حرکت پایپ قائمی با خطا همراه بود یک امتیاز دیگر برای میزبان ثبت شد.آبشار محمودی با دفاع خب درژیکا همراه بود و میکا هم در رفت برگشت توپ دفاع شد و ایران 2 امتیازی شد.
 
سرویس محمودی دریافت میکا را به همراه داشت و آبشار عبادی‌پور به خوبی دفاع شد. سرویس لهستان توسط بازیکنان ایران دریافت شد ولی در ادامه بازیکنان ملی‌پوش کشورمان موفق نبودند لهستان ششمین پوئن خود را به دست آوردند.
 
وقت استراحت فنی اول ست پایانی بازی با نتیجه 8 بر 2 به نفع لهستان ثبت شد.
 
سرویس بازیکنان لهستان دریافت ایران را به همراه داشت بعد از دقایق طولانی ایران یک امتیاز دیگر به دست آورد. بازیکنان لهستان موفق به کسب امتیاز 9 شدند. آبشار شهرام محمودی را زادروسکی دفاع کرد و میزبان 10 امتیازی شد. کوبیاک و کورک به خوبی بازیکنان را رهبری کردند و سطح جنگندگی هم‌تیمی‌های خود را حفظ کردند.
 
سرویس بورک به خارج از زمین رفت و ایران 4 امتیازی شد. سرویس پرشی و محکم موسوی هم به خارج از زمین رفت. قائمی دریافت خوبی مقابل سرویس لهستان داشت ولی قائمی دفاع شد و میزبان یک امتیاز دیگر را به دست آورد. آبشار کورک بدون برخورد با دست مدافعان به بیرون رفت و مهدوی روی خط سرویس رفت و توپش به تور برخورد کرد.
 
این ست با نتیجه 15 بر 6 به نفع تیم لهستان به پایان رسید.

دیدار دوم تیم های لهستان و ایران با برتری 3 بر 2 لهستان به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
بازم مگه والیبال.ماکه از فوتبالمون خیری ندیدیم .اگه گواردیولارو هم به فوتبال ایران بیارن می مونه چه کار کنه . ولی از والیبال بیشتر انتظار میره 4باخت متوالی نتیجه خوبی نیست توانایی ما بیشتر از این هاست دلم برای حمزه زرینی واقعا تنگ شده کاش می شد اونم بازی کنه کواچ باید از همه استفاده کنه نه تعداد خاصی.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
بچه ها مشکریم..