حمایت آمازون از داعش + عکس

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک آمریکا با فروش نشریه تبلیغاتی داعش از این گروه تکفیری حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،چند وقتی است که  همکاری سایت آمازون،بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی با گروه تروریستی داعش آغاز شده به طوری که نسخه های کاغذی نشریه انگلیسی زبان این گروه تروریستی با نام «دابق» در این سایت به فروش می رسد.


در سایت آمازون بریتانیا نسخه های کاغذی چهار شماره نخست این نشریه با وجود رایگان بودن دانلود نسخه های دیجیتالی،آن را به مبلغ ۶.۴۹ پوند به فروش می رساند.


حمایت آمازون از داعش / عکس


نشریه «دابق» به موضوعاتی از جمله الهیات اسلامی، رخدادهای روز و اخبار این گروه تکفیری می‌پردازد.پیش از این بارها رسانه‌ها درباره ابهام های سیاست غرب دربرابر این گروه تروریستی مطالبی را بیان کرده بودند اما تبلیغات و درآمدزایی برای اعضای داعش آن هم در یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک آمریکایی،چهره دیگر حمایت غرب از این تروریستها را آشکار ساخت.

ائتلاف آمریکایی با وجود ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش،بارها در عمل نشان داده اند نه تنها در این زمینه تلاشی نمی‌کنند بلکه همانند اقدامی که سایت آمازون برای فروش نشریه تبلیغاتی داعش در پیش گرفته است،فضا را برای ادامه فعالیت این گروه تروریستی تکفیری فراهم کرده اند.

داعش با توجه به فضایی که از سوی حامیانش برای آن فراهم کرده اند توانسته خود را به پیشرفته ترین فناوری‌ها در حوزه رسانه نیز تجهیز کند.

کارشناسان رسانه با تحلیل ویدئوهای منتشره از سوی این گروه تروریستی تاکید کردند که آنها از فناوری‌های پیشرفته و اپراتورهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند؛ضمن آنکه داعش در بحث رسانه بسیار سخاوتمندانه رفتار می‌کند و پول خوبی به افراد حرفه‌ای که با این گروه همکاری می‌کنند می‌پردازد.


حالا داعش از طريق اين پايگاه اينترنتي مدتهاست كه مجله تبليغاتي خود را به فروش گذاشته که انتشار مجله از ژوئيه دو هزار و چهارده آغاز شده و اكنون نهمين شماره آن به چاپ رسیده است.


حمایت آمازون از داعش / عکس


سوال اينجاست كه چگونه آمريكا در جنگي كه مدعي است با داعش دارد و بابت آن ائتلاف بين المللي هم تشكيل داده خود به نوعي  همكاري و مشاركت در تبليغ اين تفكر تكفيري دارد؟

استفاده سهل از فضاهاي مجازی و گستردگی اين تبليغات بدون هيچ مزاحمتي توسط داعش، نشان دهنده همكاری آشكار آمريكا است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار