اسامی روزهای هفته اهداکنندگان خون اعلام شد

در آستانه روز جهانی اهداکنندگان خون ( ۲۴ خرداد) و به منظور تکریم اهداکنندگان خون اسامی روزهای هفته انتقال خون اعلام شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، این هفته از دوشنبه ۱۸ خرداد تا یکشنبه ۲۴ خرداد در نظر گرفته شده است و نامها و اسامی هفته یاد شده به شرح زیر است: 

دوشنبه ۱۸ خرداد: اهداکنندگان خون نادر

سه شنبه ۱۹ خرداد: اهداکنندگان مستمر خون

چهارشنبه ۲۰ خرداد: اهداکنندگان سلول بنیادی

پنج شنبه ۲۱ خرداد: اهدا خون و جوانان

جمعه ۲۲ خرداد: اهدا خون و مشارکت اجتماعی

شنبه ۲۳ خرداد: اهدای خون بانوان

یکشنبه ۲۴ خرداد: برای نجات جانم از تو سپاسگزارم

دکتر سیما ذو الفقاری معاون فنی و فن آوری های نوین سازمان انتقال خون ایران در خصوص روزهای این هفته گفت: این اسامی برگرفته از اولویت ها ی برنامه های سازمان انتقال خون است و همچون همیشه رسانه ها در بزرگداشت این روز و فرهنگسازی برای اهدای خون در کنار ما خواهند بود.

وی با تاکید بر اهمیت اهدای خون بانوان که اکنون سهم بسیار ناچیزی از اهدای خون را بر عهده دارند، افزود: برنامه ریزی های ما اکنون بر جذب اهدا کنندگان زن و جوانان متمرکز است زیرا با سالمندی جمعیت از میزان اهدا کنندگان جوان کاسته خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: در برنامه های بزرگداشت و کمپین های تقدیر از اهدا کنندگان، از اهد کنندگان بار اولی­، اهداکنندگان جوان زیر ۲۳ سال که بیشترین اهدا را در گروه سنی خود داشته اند. و بازنشستگان از اهدا خون که شامل اهدا کنندگانی هستند که به طور مستمر و با دفعات بالا اهدا خون کرده اند ولی با گذشت از سن مجاز اهدا بر طبق استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، دیگر نمی توانند اهدا خون انجام دهند، به طور ویژه تقدیر می شود.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار