با قوانین سربازی بیشتر آشنا شوید/2

مروری بر قوانین معافیت کفالت

در این گزارش قوانین و تبصره‌های مربوط به معافیت کفالیت و همچنین سوالات متداول مشمولان سربازی گردآوری شده است.

مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداولبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طبق بند یک ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی از تاریخ 1393/04/01  سن 70 سال تمام به عنوان کهولت سن برای پدر در نظر گرفته شده و پدری که به سن 70سال تمام(وارد سن 71 سالگی شده) رسیده باشد به عنوان نیازمند به مراقبت تلقی شده و با در نظر گرفتن سایر ضوابط طرح پرونده در هیئت رسیدگی بلامانع خواهد بود.

به عنوان مثال؛ پدری که متولد 01/04/1323 است، در تاریخ 01/04/1393 به سن مشمولیت تمام خواهد رسید.

پدر بیمار زیر 70 سال سن که بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود.

تبصره 1: منظور از يگانه مراقب، تنها فرزند ذكور يا برادر يا نوه بيش از هجده سال تمام است كه مراقبت هريك از بستگان مذكور در اين ماده را به ‌علت نقص عضو، بيماري، كبر سن، صغر سن، يا اناث بودن بر عهده دارد، نيازمندي اشخاص مذكور به مراقبت با توجه به نقص عضو، بيماري و يا محجور بودن آنان به تشخيص شوراي پزشكي است.

تبصره 3: وجود برادري كه از معافيت تحصيلي برخوردار است مانع از معافيت كفالت موقت مشمولي كه سرپرستي خانواده را بر عهده دارد، نيست. اين معافيت فقط در طول مدت معافيت تحصيلي برادر مشمول كه خارج از شهرستان محل سكونت به تحصيل اشتغال دارد معتبر است و مشمول پس از آن با رعايت ساير مقررات اين قانون به خدمت دوره ضرورت اعزام مي‌شود.

تبصره 4: درصورتي كه برادر يا برادران يا پدر مشمول به دليل بيماري يا معلوليت زمين‌گير بوده و بنا به تشخيص شوراي پزشكي فاقد صلاحيت و يا ناتوان براي سرپرستي باشند و مشمول نيز عملاً مراقبت يا سرپرستي را برعهده داشته باشد، مي‌تواند از معافيت كفالت برخوردار گردد.

ماده122آیین نامه:

منظور از یگانه مراقب و نگه دارنده یا سرپرست مندرج در ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولی می باشد که به شرح موارد زیر تنها فرزند یا نوه ذکور بیش از18 سال هر پدر یا مادر یا جد یا جده یا تنها برادر بیش از18 سال خواهر یا برادر خود باشد.

تبصره: از دو برادر، تنها برادر بیش از18 سال مشمول که اشتغال به تحصیل دارد به شرط دارا بودن معافیت تحصیلی معتبر و همچنین تحصیل در خارج از محل سکونت مکفول، مشمول معافیت می باشد.
 
ماده 125 آئین نامه:

در موردمعافیت به منظور سرپرستی و نگهداری برادر یا خواهر صغیر ،مشمولی که با صغار از یک پدر و مادر باشد حق تقدم خواهد داشت و در غیر این صورت مشمولی با صغار از یک پدر باشد حق تقدم دارد و وجودبرادران ناتنی صغار مانع از معافیت برادر پدر و مادری آنان نخواهد بود.

منظور از خواهر فاقد پدر و همسر،خواهر صغیر(زیر 18 سال)،خواهر مجرد یا خواهری است که همسرش فوت کرده یا از وی طلاق گرفته است و سن خواهر در این معافیت ملاک نمی باشد.

تنها برادر تنی (برادری که از پدر و مادر با خواهر یکی است) میتواند از ایت معافیت استفاده کند و برادر ناتنی خواهر در شمول معافیت قرار نمی گیردو همچنین مانع معافیت برادر تنی نمی باشد.

چنانچه خواهری که شوهرش فوت کرده یا از وی طلاق گرفته ،دارای فرزند پسر بالای 18 سال باشد که به تشخیص شورای پزشکی به دلیل محجوریت یا بیماری یا نقص عضو قادر به نگهداری از مادر نباشد،تنها برادر مشمول وی می تواند از معافیت استفاده نماید. 

*معافیت کفالت تنها برادر سرپرست برادر كبير نيازمند مراقبت و فاقد پدر و همسر و فرزند ذكور غيرمحجور و فاقد شغل

ماده122آیین نامه:

 منظور از یگانه مراقب و نگه دارنده یا سرپرست مندرج در ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولی می باشد که به شرح موارد زیر تنها فرزند یا نوه ذکور بیش از18 سال هر پدر یا مادر یا جد یا جده یا تنها برادر بیش از18 سال خواهر یا برادر خود باشد.

تبصره: از دو برادر، تنها برادر بیش از18 سال مشمول که اشتغال به تحصیل دارد به شرط دارا بودن معافیت تحصیلی معتبر و همچنین تحصیل در خارج از محل سکونت مکفول، مشمول معافیت می باشد.

ماده 125 آئین نامه:در موردمعافیت به منظور سرپرستی و نگهداری برادر یا خواهر صغیر ،مشمولی که با صغار از یک پدر و مادر باشد حق تقدم خواهد داشت و در غیر این صورت مشمولی با صغار از یک پدر باشد حق تقدم دارد و وجودبرادران ناتنی صغار مانع از معافیت برادر پدر و مادری آنان نخواهد بود.

*معافیت کفالت يگانه سرپرست برادر كمتر از هجده سال تمام(صغیر)

وجود برادران ناتنی بالای 18 سال مانع بهره مندی برادر تنی برای معافیت برادر صغیر می گردد.
چنانچه برادر صغیر فاقد برادر تنی باشد در ان صورت میتوان به ادعای تنها برادر ناتنی سالم بالای 18 سال وی رسیدگی نمود.

*معافیت کفالت يگانه نوه ذكوربالای 18 سال مراقب يا نگهدارنده جد فاقد فرزند يا جده فاقد شوهر و فرزند

ماده122آیین نامه:

منظور از یگانه مراقب و نگه دارنده یا سرپرست مندرج دربند 6 ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی (از تاریخ 1393/04/01 ) مشمولی می باشد که به شرح موارد زیر تنها فرزند یا نوه ذکور بیش از18 سال هر پدر یا مادر یا جد یا جده یا تنها برادر بیش از18 سال خواهر یا برادر خود باشد.

تبصره: از دو برادر، تنها برادر بیش از18 سال مشمول که اشتغال به تحصیل دارد به شرط دارا بودن معافیت تحصیلی معتبر و همچنین تحصیل در خارج از محل سکونت مکفول، مشمول معافیت می باشد.

در صورتیکه سن جد بالغ بر 70سال تمام باشد پرونده بدون طرح در شورای پزشکی برای ادامه رسیدگی به هیئت ارجاع می گرددو در مواقعی که سن پدر بزرگ کمتر از 70 سال تمام است پرونده برای تشخیص نیازمندی به مراقبت به شورای پزشکی ارجاع و سپس در هیئت رسیدگی مطرح می شود.

جد یا جده می بایست فاقد فرزند (دختر یا پسر) باشد.به عبارت دیگر فرزندان آنان فوت نموده یا بنا به تشخیص شورای پزشکی توانایی لازم برای سرپرستی از مکفول را نداشته باشند.

*معافیت کفالت مشمولي كه همسرش فوت نموده و از او داراي فرزند صغير بوده مادامي كه ازدواج مجدد نكرده است

این نوع معافیت شامل مشمولانی می گردد که همسر آنان فوت کرده و از همسر متوفی خود دارای فرزند صغیر می باشد.

در صورتیکه مشمول همسر خود را طلاق داده یا ازدواج مجدد کرده باشد و فرزند وی از همسر اول باشد در شمول معافیت قرار نمی گیرد.

*معافیت کفالت مشمولی که دارای همسر معلول می باشد

مشمولی که همسري دارد كه بعد از ازدواج معلول شده و نيازمند مراقبت باشد.و معلولیت وی به تایید بهزیستی رسیده و بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد در قالب رسیدگی قرار می گیرد.
معاینه همسر معلول بر اساس دستورالعمل معاینات معلولین انجام می گیرد.

*از چند برادر واجد شرايط اعزام به ‌خدمت درصورت اعزام يكي از برادران به خدمت، يكي از برادران مي‌تواند تا اتمام خدمت او از تعويق اعزام استفاده نمايد

ماده 127 :از چند برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است فاقد غیبت باشد با ارایه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت دریافت نماید.

تبصره: برادر بزرگتری که برادر یا برادران کوچکتر او به خدمت اعزام شده اندو اعزام وی قبل از آنان به هر علت مقدور نبوده است چنانچه فاقد غیبت باشد می تواند تا خاتمه خدمت یکی از آنان از تاخیر در اعزام به خدمت استفاده نماید .

*يكي از فرزندان پسر سربازي كه در حين خدمت سربازي فوت كند و يا يكي از فرزندان ذكور خانواده‌اي كه يك فرزند آن خانواده در حين انجام خدمت سربازي فوت نموده باشد

یکی از برادران ذکور سربازی که در حین خدمت سربازی فوت نموده است از خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد.

در صورتی که سرباز فوت شده فاقد فرزند پسر باشد یکی از برادران وی می تواند از معافیت استفاده نماید.

در صورت استفاده برادر متوفی از معافیت،فرزند متوفی نمی تواند از این معافیت استفاده نماید.

تبصره:در صورتیکه متوفی دارای فرزند پسر صغیر باشد استفاده برادر منوط به رضایت نامه محضری ولی یا قیم وی خواهد بود.

منظور از فوت حین خدمت ،فوت سرباز در طول مدت خدمت سربازی است و صرفا فوت به سبب خدمت (قیودات خدمتی) ملاک نمی باشد،لیکن فوت سرباز در زمان غیبت و فرار از خدمت یا بر اثر خودکشی و یا فوت در حین ارتکاب جرائمی مانند نزاع و . ..،در شمول این مقررات نمی باشد.

فوت کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح (مستخدمین)در حین خدمت نیز در شمول بند (10) ماده (44) قانون وظیفه عمومی قرار گرفته و موجب معافیت یکی از فرزندان یا یکی از برادران آنان از انجام خدمت دوره ضرورت خواهد شد .

ماده 129 آیین نامه

مشمولانی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی احضار می شوند چنانچه در تاریخ های معینه خود را معرفی نکنند از معافیت های مذکور در این فصل محروم می شوندمگر این که در طول مدت غیبت وحین رسیدگی واجد شرائط معافیت کفالت بوده باشند ودر سایر موارد تشخیص عذر موجه با رئیس اداره وظیفه عمومی یا نماینده او خواهد بود.

*مخاطب گرامی می‌توانید از طریق ارسال نظر سوالات خود را جهت پاسخگویی مسوولان برای ما بفرستید و در روز‌های آتی منتظر شنیدن جواب‌هایتان باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین عزمی
۱۲:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
آیا درصورت فوت مکفول معافیت کفیل همچنان استمرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۴۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
با سلام من یک برادر ناتنی ۴۰ساله دارای دو فرزند (از پدر با هم از مادر نه) که پدرم طلاق داده ۴۰ساله پیش مادر اونو پدر من ۷۵سالشه من تنها پسر اونم برادر ناتنییم تا الان ندیدیم من خرج خانواده پدرم نه بازنشسته است نه حقوق بگیر مادرم ۵۶سالشه من با کارگری پول درمیارم ایا من میتونم کفالت پدری بگیرم ؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام و درود.من هفت برادر دارم ک سه نفر در شهری ک پدر و مادرم هستن حضور دارن
و پدر بالای هفتاد و معلول هستن
قبلا برادرم کفالت پدرمو گرفتن
اما چون خودش متاهل شده و بدلیل بیماری سندرم نفروتیک درگیر کارای پزشکی و درمانشه.
ایا برای گرفتن کفالت مادرم ک ۶۵ساله هستن یا گرفتن کفالت پدرم راهی هست؟ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۵۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من شوهرم فوت شده دوتا بچه هم دارم به سن ۱۹ و ۱۳ دوباره ازدواج کردم حقوق که به حساب من ریخته میشد الانم به حساب من ریخته میشه یا نه ؟ من پسرم ولخرجه اگه به حساب اون باشه که تازه باید برم قرض کنم بدمش این ناحقه خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
من پدرم فوت کرده و مادرم ازدواج مجدد کرده
یک خواهر دارم که اونم ازدواج کرده
امکانش هست معاف بشم ؟
Germany
مهدی
۰۷:۴۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
متولد ۱۳۵۵/۰۶/۳۰هستم و همسرم طلاق گرفته و ازدواج مجدد کرده و من سرپرست و حضانت تنها فرزند پسر که ۱۲سالشه هستم و پدر مادرم تیز سنشان بالای۷۰می باشد ایا معافیت به من که مدرک تحصیلی دیپلم دارم تعلق می گیرد .
United States of America
احمد
۲۰:۲۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام.پدرم فوت کرده ی داداشه بزرگتر دارم که سربازی رفته و ازدواج کرده.مادرم دیسک کمر داره مشکله اعصابم داره حتی سواد هم نداره که داروهاشو بخوره ایا معاف میشم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدمهدی
۱۱:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
باسلام
آیا کسی که کفالت پدرش را میگیره آموزشی باید بره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۲:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام
برادرم شش سال پیش فوت کرد و پسر بزرگش با کفالت مادر و دو برادرش معاف شد، والان خودش هم تصادف کرد و فوت شد ،آیا برادر دوم میتواند با کفالت مادر و برادر کوچکترش معاف شود؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام پدر من واسه قلبش باتری گذاشته و البته 3تا فنر خواستم ببینم من میتونم معاف کفالت خانواده رو بگیرم یا نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من پدرم سکته مغزی کرده و نیازمند به مراقبت است و برادر بزرگتر دارم اما خانه انها شهرستان میباشد و همچنین هیچکدامشان مایل به مراقبت از پدرم نیستن ومن دست تنها نیز سرپرست خانواده هستم ایا میتوانم معاف شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام
Netherlands
sey_1
۰۲:۳۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من چندتا برادر ناتنی دارم و پدرم نزدیک ۸۰سالشه و برادرام خارج از شهر زندگی میکنن .
خواستم بگم که ایا میتوانم کفالت پدرم را بگیرم و از سربازی معاف بشم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
سلام من چهارتا داداشم خدمت کردن و پدرمم فوت شده میتونم معافیت بگیرم یا ن؟
Iran (Islamic Republic of)
11
۱۱:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
با سلام پدرم بالای 70 سال سن دارد و برادرم کارت معافیت اعصاب وروان دارد ودارای همسر وفرزند می باشد ایا بنده می توانم کفالت برادرم را به عهده بگیرم و معاف شوم با تشکر
Germany
Benyamin
۱۲:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من میخوام مهاف بشم ولی چون تعداد برادرام زیاده نمیتونم پدرمم فوت شده دوزن دارد ک زن بزرگش ۷۵ سالشه و فاقد فرزنده ب نظر شما میشود ک من کفالت اون رابگیرم و از طریق کفالت زن بزرگ پدرم معاف بشم خودم الان ۲۲ سالمه ممنون میشم ک پاسخمو بدهید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۲:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام
مادر پدرم نزدیک ده ساله طلاق گرفتن و‌دادگاه منو ب مادرم؛ برادر بزگترمو ب پدرم داده .برادر بزرگترم ب خدمت رفته و حال بنده میتونم کفالت مادرمو بگیرم ؟ و این نکته هم اضافه کنم ک مادر دیسک کمر داره نمیتونه کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام توروخداجواب بدین من زمانی ک پدرم فوت کرد برادرم 23سالش بود و معافیت تحصیلی نداره یعنی سربازه ولی نرفته من خودم 19سالم بود الان 21سالمه ولی ازطریق دانشگاه معافیت تحصیلی تاسال1400دارم آیامن میتونم معافیت بگیرم شرایطش چیه برادرم مجرده اگه ازدواج کنه هم فرقی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۲:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پدرمن در کشور آمریکا از همسرش جدا شده سی سال پیش یه فرزند پسر داشته که در شناسنامه قیدشده به ایران آمده بامادرمن ازدواج کرده ومن تنها فرزند خانواده هستم حال میخواهم معافی کفالت بگیرم بازداشتن برادر ناتنی که در شناسنامه پدرم درج گردیده و آنها از زمان بچگی درکنار مادرشان درکشورخارج زندگی میکنند و دینشان هم مسیحی است حال من به چه صورت میتوانم معافی کفالت بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
با سلام آیا فردی که کفیل مادر خود شده است از استخدام در کار محروم خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حامدشجاعی
۲۳:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
من میخواستم معافیت کفالت بگیرم شرایطم بدین صورت
است که برادرم بخاطر معلولیت متوسطی که دارد معافیت
پزشکی گرفته پدرم دارای ناشنوایی 85درصدی است آیا
می توانم امیدوارباشم توروخدا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۷
سلام.من پدرم یکی ازچشماش آب موروارید داشت عمل کرده اون یکی چشمش هم دکتر گفته یه ضایعه داره که غیر قابل عمله...از طرف مادری تک فرزندم ولی 3 تا برادر ناتنی دارم که 2 تاشون خدمت کردن..با این شرایط میتونم معافیت کفالت بگیرم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۷
باسلام
می خواستم بدونم کسی که معافیت کفالت می گیره باید به دوره آموزشی بره یا نه ؟
ممنون میشم از جوابتون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۷
سلام
ما دو تا داداش هستیم که برادر بزرگترم ازدواج کرده و ۲ تا فرزند داره. و از ایران مهاجرت نموده است آیا من میتوانم به عنوان سرپرست مادرم که چند سالی است از پدرم جدا شده از معافیت کفالت استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام من الان 20سالم تک پسر هستم پدرم 48 سال داره بیماری قلبی وقند داره من معاف می شوم متاهل هستم
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۳:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام من دو برادر دارم یکی به خدمت سربازی رفته و دیگری معافیت پزشکی دارد و هر دو بیرون از کشور زندگی میکنند... من میتوانم معافیت کفالت پدرم رو بگیرم؟
Germany
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
با سلام.دو برادر یکی درای کاارت پایان خدمت و دیگری مشمول. پدر بالای هفتاد سال. آیا مشمول میتواند معافیت تکفل بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام
من 27 سال سن دارم و دانشجو
پدرم چند ماه پیش فوت کردن
دو برادر بزرگتر هم‌ دارم که متاهل هستن و هر کدوم دو فرزند دارن
من با مادرم زندگی میکنم
مادرم بیماری قلبی دارن و خرج زندگی مون رو من میدم با کار تو یه شرکتی

میتونم برای سرپرستی مادرم اقدام کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرد ۵۰ ساله ام مریضم نمی توانم کار کنم آیا می توانم از بیمه وحقوق پدر مرحومم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرد ۵۰ ساله ام مریضم نمی توانم کار کنم آیا می توانم از بیمه وحقوق پدر مرحومم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من 26 سالمه پدرم فوت شده مادرم مریض و 2 تا خواهر مجرد دارم و ی برادر که 22 سالشه و خدمت نرفته ولی پول انچنانی نداره که خانواده رو ساپورت کنه میتونم معافی بگیرم؟؟
Seychelles
محمد
۰۰:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
بنده یک برادر دارم که ۳۳ سالش هست و متاهله و دوتا بچه داره.
پدرمم ۶۳سال داره و دیگ توان کار نداره.
آیا میتونم کفالت پدرمو بگیرم و معاف بشم؟
لطفا راهنمایی کنید
Seychelles
محمد
۰۰:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
بنده یک برادر دارم که ۳۳ سالش هست و متاهله و دوتا بچه داره.
پدرمم ۶۳سال داره و دیگ توان کار نداره.
آیا میتونم کفالت پدرمو بگیرم و معاف بشم؟
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۲:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام من 23 سالمه و دارنده لیسانس معماری میباشم و پدرم 59 سال سن دارن و مادرم 58 سال و دو برادر که خدمت خود را تمام کرده امد و یکی از انها در صانحه تصادف از دنیا رفتند میخواستم ببینم من معاف میشم یا نه
Germany
ایدین
۱۰:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
باعرض سلام بنده به خاطر پدرم که سکته مغزی کرده بود کفالت سرپرستی گرفتم الان پدرم فوت کرده خودمم یه کلیه ام رو از دست دادم میخوام بدونم الان میتونم برای برادر کوچکترم به خاطر مادرم که تنهاست کفالت بگیرم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسینی
۰۳:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید خدمت بزرگواران
بنده دارای برداری هستم که معافیت کفالت مادرم را گرفته ولی الان ازدواج کرده و بچه داره و مخارج انهارا می دهد
ایا میشود بنده معافیت کفالت مادرم را بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
با سلام. من الان پدرم ۶۵سال داره سال دیگه من باید برم خدمت ک پدرم میشه ۶۶ میخاستم بدونم میشه معافی گرفت عآیا میشه؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۰:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام خسته نباشیدبرادرم کفالت مادرم روگرفته وبابت سرپرستی معافیت گرفته ومادرم راازخانه بیرون کرده زن گرفته خرجی هم بهش نمیده ایامادرم ازلحاظ قانونی میتواندکاری انجام بدهدممنون راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۷:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام خدمت بزرگواران
من یک برادرم دارم کفالت سرپرستی مادرم را به عهده گرفتی ولی الان به علت اینکه ازدواج کرده و صاحب فرزند هست. نمیتواند از مادرم نگهداری کند و خرج او را بدهد .
میخواستم بدونم راهی برای گرفتن معافی هست یا اینکه من در شهر خودم خدمت کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام من تک پسرم و پدرم تصادف کرده و نمیتونه کار کنه یه خواهر کوچک و مادرم هستن و متاهل هستم آیا میتونم معافیت بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
mos
۰۶:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام . آقا پدر و مادر بنده فوت کردن و در کل چهارتا برادریم که سه تاشون رفتن خدمت . من موندم و آخری هستم . میتونم معافیت بگیرم یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوبرادر من قبل من به خدمت سربازی رفتن و الان متاهل هست الان تنها عضو مجرد خانواده منم که ۱۹ سالمه و پدرم ۷۱ سالشه و مادرم ۶۷ ایا من معاف میشوم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوبرادر من قبل من به خدمت سربازی رفتن و الان متاهل هست الان تنها عضو مجرد خانواده منم که ۱۹ سالمه و پدرم ۷۱ سالشه و مادرم ۶۷ ایا من معاف میشوم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
سلام شما به نتیجه ای رسیدی
مشکل منم مشابه توعه
میشه بهم جواب بدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۵:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام.من پدرم فوت كرده و مادرم ازدواج كرده اما يه برادر كوچيك دارم .ايا ميتوانم ب دليل سرپرستي برادر كوچيك معافيت خدمت بگيرم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید ما سه برادر هستیم که نه پدر داریم و نه مادر و الان سن ما از ۱۸سال به بالا هست و برادر بزرگم معاف شده و من و برادر دیگم موندیم خدمت نرفتیم و یه خواهر داریم که ۱۴ساله که ندیدیم و خرج خودمونو ما خودمون در میاریم و در شهرستان کار میکنیم آیا ما هم باید بریم خدمت سربازی وقتی هیچ کیو نداریم فقط ما سه برادر هستیم هر سه تا مجرد
Iran (Islamic Republic of)
اربن
۰۰:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام . پدر من ام اس دارد و توان راه رفتن ندارد من 18سالمه کمک خرج خانواده هستم و پسر بزرگ خانواده هستم ایا میتونم معا فیت بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۳:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
باسلام خسته نباشید
بنده ۲۵سال سن دارم و در حوزه اشتغال دارم مجرد هم هستم ..پدرم ۷۸سال سن دارد و برادری دارم که فرهنگی است و ۴۰سال سن دارد و متاهل و ۱۵سال است که مستقل زندگی میکند آیا بنده با این شرایط میتوانم از قانون کفالت استفاده کنم!؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۳:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
باسلام خسته نباشید
بنده ۲۵سال سن دارم و در حوزه اشتغال دارم مجرد هم هستم ..پدرم ۷۸سال سن دارد و برادری دارم که فرهنگی است و ۴۰سال سن دارد و متاهل و ۱۵سال است که مستقل زندگی میکند آیا بنده با این شرایط میتوانم از قانون کفالت استفاده کنم!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان حسینی
۱۲:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
باعرض سلام وخسته نباشد ببخشیدمن یه پدر80ساله بامادر 67 ساله دارم وتنها من هستم پیش پدرو مادرم دوبرادر ویک خواهر دیگر دارم ولی انها همگی ازدواج کردند وتنهامن پیش پدرو مادر پیرم هستم پدرم بیماریفشارخون وقند خون هست مادرمم فشارخون دارد.آیا شرایط دارم برای معافیت کفالت ؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام ، پدرم نظامی بوده به علت بیماری هپاتیت B بازنشسته شد ، من تک پسر هستم و یه خواهر دارم خواستم ببینم از معافیت کفالت میتونم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام من پدرم ناتوان هست نمیتونه کارکنه دیسک کمرداره تحت پوشش کمیته امدادهم هستیم سه تاداداش دارم که دوتای اوناسزبازی رفتن وزن گرفتن ویکیشون هم سربازی نرفته الان من خرج خونمون رومیدم میخواستم بدونم من میتونم معاف بشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس ا
۱۴:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام من 18 سالمه و یک سال معافیت تحصیلی دارم. و پدرم از سازمان نظام پزشکی جزء از کارافتاده ها هستند و نیاز به مراقبت دارن . یک برادر بزرگ تر از خودم دارم که به خدمت رفته و الان ازدواج کرده و در شهر دیگری است. ایا من میتوانم معافیت کفالت بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۸:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
من و مادر و خواهرم با هم زندگی میکنیم و برادر بزرگترم ازدواج کرده و رفته و اصلا توی شرایط زندگی ما نیست ولی کفالت مادرمو به برادرم دادن...و من کار میکنم و خرجی مادرمو میدم....و بردارم غیبت هم داره که یکی از قوانین کفالت،نداشتن غیبت هست...میخواستم ببینم برادرم میتونه کفالتشو بمن انتقال بده؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۱:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام پدر بنده در بستر بیماری هستند و از کار افتادگی بیمه دارند من ۷ ماه غیبت دارم تک پسرم هستم پدرم نمی تونه دیگه کار بکنه ایا معاف می شوم ؟
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۸:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
با عرض سلام خسته نباشید پدر من یک معلم بازنشسته است که بیشتر از 70 سال سن دارد و پایش مشکل دارد برادرم هم معافیت پزشکی به خاطر قدش گرفته است و توانایی کفیل بودن را ندارد آیا من می توانم برای کفالت اقدام کنم یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من دانشجو لیسانس هستم و 21 سالمه و تک فرزندم.پدرم 63 سالشونه و حدوده 10 سال پیش عمل قلب باز کردن و از پاشون رگ گرفتن قبلش هم اپاندیسشونو عمل کردن و چند سال پیش فتخشونو .میخواستم بدونم میتونم معافیت کفالت بگیرم؟لطفا با پاسختون کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام.
پدر من ۶۰ سالشه و بیماری سیروز کبدی داره. پارسال حدود یک ماه بیمارستان بستری بود و دائما در حال چکاپ و آزمایشه که دوباره اوضاع کبدش به هم نریزه.
میتونم معافیت بگیرم؟
تنها فرزند ذکور هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۱۰:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام.
ببخشید مادر و پدرم یک ماهی هست ک از هم جدا شدن و من هم برج دوازده اعزام ب خدمت هستم و یک برادر ۱۶ ساله هم دارم ایا کفالت مادر ب من تعلق میگیره؟ در صورت تعلق کارت معافیتم رو چجور میدن بهم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امين
۱۷:۲۸ ۲۷ دی ۱۳۹۶
با سلام ،بنده يك عمه دارم كه ازدواج كردن و شوهرش فوت شد و هيچگونه بچه اي نداره و فقط يك پسر برادر داره كه منم خواستم بدونم ميشه كه به عنوان كفالت عمم معاف بشم
مورد بعدي هم پدر من در منطقه خوزستان در هشت سال جنگ مشغول كار در منطقه عملياتي بوده الان بازنشسته شده و ٦٢ سال داره ،
ميخواستم بدونم اين ٢مورد كه به بنده مربوط ميشه امكان معافيت وجود داره ؟؟ خيلي ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی..خواستم بدونم پدرم چند سالی هست ک فوت شدن ..ما سه تا برادریم دو تا از برادرام خدمت کردن و هر دوشون ازدواج کردن و صاحب فرزند هستن ..ایا میشه من کفالت مادرمو بگیرم و از خدمت معاف بشم
Iran (Islamic Republic of)
لطفاً یکی جواب بده!!!!
۱۵:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
با سلام و احترام
من پدرم فقط 1 گوشش مشکل شنوایی داره و صدای معمولی را نمیشنود.
آیا بنده شامل این قانون میشم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی حسین پورکوچکی
۱۳:۴۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
سلام پدر من ۵۳سال دارد و دوتا فرزند دارد یه پسر و یه دختر که پسر منم که متولد۷۹ هستم و دختر هم خواهرمه ایا من به خدمت سربازی خواهم رفت یا نه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۰:۲۵ ۲۲ دی ۱۳۹۶
با سلام وقت بخیر جسارتا من پدرم ۸ سال پیش فوت کرده و برادر بزرگترم قبل از فوت پدرم به خارج از کشور رفته و ازدواج کرده و قصد برگشتن به ایران را ندارد یک خواهر کوچکتر دارم که از طریق دادگاه قیومیت و سرپرستی خواهرم دست من هست مادرم و خواهرم تنها هستند کسی نیست مراقبشون باشد جسارتا چطوری میتوانم برای کفالت اقدام کنم؟! با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۲۲:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۶
با سلام
بنده متولد 1368 و مجرد میباشم و به علت فوت پدر سرپرستی ماردم را برعهده دارم. خواستم بدونم با وجود چند سال غیبت میتوانم معاف شوم و شرایطش چیست. در ضمن تحت پوشش کمیته هستیم.
United States of America
محمد
۱۵:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سلام، بنده متولد 73 هستم، تابستان 96 از دانشگاه با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شدم، پدر متولد 1334 (62سال) هستند، ایا کفالت پدر و معافیت شامل بنده میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۰:۵۸ ۱۶ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید مادر من 20ساله ک از پدرم جدا شده و ازدواج نکرده برادرم کفالت مادر گرفته ولی الان متاهل شده و من 19سالمه ایا میتونم منم کفالت مادر بگیرم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میناخانی
۱۶:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام خواهش میکنم بهم جواب بدین
من 4تا برادر دارم ،که دوتاشون معافیت پزشکی داشتنو معاف شدن ،ودوتاشون سربازی رفتن؛اما یکیشون حین خدمت سربازی(از مرخصی به پادگان برمیگشته)که تصادف میکنه و فوت میشه(سال88)ایا به من که فرزند اخرم معافیت تعلق میگیره ؟
ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
باسلام پدر من 7 ساله ک فوت شده و برادرم کفالتشو گرفته من الان معاف تحصیلی هستم و یه برادر کوچیک تر دارم ک سنش ب 18 نرسیده اگه برادر بزرگ من ازدواج کنه و متاهل شه من میتونم کفالت بگیرم یا ن؟
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۰:۴۵ ۰۴ دی ۱۳۹۶
سلام برای کمیسون شاغل بودن مادر رو بپرسن اگه مادر شاغل باشه مشکلی ایجاد میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد 70
۱۵:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۶
با سلام
26 ساله هستم و دانشجو
یک خواهر 10 ساله دارم
پدرم 46 ساله است و خانه نشین . درد سیاتیک دارد .
آیا این قوانین شامل بنده هم می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
چطور میشه معاف شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
شرایط معافیت کفالتی چگونه است ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
س.مهرداد19ساله سن پدر56دارای سه تا خواهر می خواستم بدونم که از سربازیم کفیل میشم یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
س.مهرداد19ساله سن پدر56دارای سه تا خواهر می خواستم بدونم که از سربازیم کفیل میشم یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید پدر من به علت زیر آوار ماندن یه پایش خرد شده و یه پاش از اون یکی ۱۵ سانت کوتاهتره یکی از گوشاش سوت میکشه و اون یکی کلا پرده صماغش پاره شده از لحاظ ضریب هوشی هم ۷۰ در صد هست من میتونم معافیت بگیرم یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن شهبازی
۱۴:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
من متولد ۱۳۷۴ و دانشجو هستم و پدر بنده متولد ۱۳۳۰ ینی ب عبارتی ۶۶ سالشه و ۲ برادر بزرگ تر دارم ک هر دو ازدواج کرده و مستقل دارای زن و فرزندان پدر من هم به دلایلی از کار افتاده محسوب میشه ایا ب من معافیت تعلق میگیرد ؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سلام از بهزیستی نامه فرزند مددجو دادن پدرم ۱۰ ساله طلاق گرفته یه برادر زیر ۱۸ سال و یه برادر دارم که ۲۸ سالشه بیکاره اما خدمتشو رفته ایا معاف میشم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام ببخشیدپدرم فوت شده وسه برادرم خدمت سرباری رو گذرونده اند وازدواج کرده اندازما جدا زندگی می کنند ومعافیت حال شامل بنده می شودیا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۳:۵۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام من 18 سالمه پدرم فوت شده و یک پسر هستیم و یک دختر(۲۰سال)بعد من معاف هستم؟
این معافیت خللی در تحصیل در خارج از کشور ایجاد نمیکنه که بگن تو باید مراقب مادرت باشی و الان رفتی خارج؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام من ن ۲۲ سالمه پدرم ۷۰سالشه سه تا برادر دارم که هر سه ازدواج کردن و خدمت سربازیو گزروندن و الان من تنها پسری هستم که مجردم
میتونم معاف کفالت بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
با سلام.من پدرم ۶۰ سالشه و دیسک کمر دارد و نیاز به مراقبت دارد.و دو برادرم زن و بچه دارن و جدا زندگی میکنن و برادر دیگرم هم دیسک کمر دارد و معاف پزشکی شده و نیاز به مراقبت دارد و مادرم مسن و یک خواهر مجرد بالای ۱۸ سال دارم.آیا معافیت کفالت شامل من میشود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام.من سرپرسته خانواده هستم و پدرم متولده ۱۳۳۰ هست و یه برادر روانی هم دارم که خرج و مخارجه خانواده برعهوه منه.آیا معافیت شامله من میشه.لطفا راهنمایی کنین.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
سلام در چه صورتی میتونم معاف شم من سرباز غایبم ولی شرایط معافیت کفالت پدرم رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
آرمان حیاتی
۰۴:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
باعرض سلام.من دارای پدری پیروناتوان هستم که سنش 73سال میباشدکه ازبیماری آسم نیزرنج میبردوتحت پوشش کمیته امام خمینی ره میباشددوبرادرازخودم بزرگترهستندکه متاهلن وخدمت سربازی راکامل انجام دادن ومن متولد 1365هستم که چندسال پیش بعلتفوت مادرم بخاطربیماری سرطان روحیه مروازدست دادم وهمان دوروزاول آموزی که حتی لباس سربازیم تحویل نگرفتم فرارکردم وحالانیزخانه مان بعلت زلزله اخیرکرمانشاه ویران شده وجزومناطق اصلی زلزله زده کرمانشاه میباشد.ازشماخواهشمندم اگه شرایطی برای معافیت من است منو راهنمای کنید.با ارزوی سلامتی ازدرگاه خداوند برای شما عزیزان دسترسی ماشماهستین امیدماک ازلحاظ مالی ناتوانیم شمایید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
سلام من 24 سالمه.داداشم خدمت رفته و متاهله.پدرمم 69 سالشه و از کار افتادس شرایط معافیت کفالتو دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
با عرض سلام و وقت بخیر
مادر بنده دچار دیسک کمر شدید هستند و دکتر بهشون دستور عمل فوری دادن ک به دلیل ترس از عوارض عمل از این کار اجتناب کردن.
ایشون توانایی به تنهایی بالا رفتن از پله ها رو ندارن و با انجام کمی فعالیت روزانه دچار بی اختیاری ادار میشه.
مشکل عصبی (لرزش سر و گردن) هم دارن ودچار کم خونی و ضعیفی چشم هم هستند.
پدر بنده هم یک چشم نابینا و چشم دیگه کمی ضعیفه
آیا با این وضعیت امیدی به معافیت از ماده 6 بهزیستی هست؟؟؟
لطفا جواب بدین
ممنون میشم
با تشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۰۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید .همسر من مبتلا به دیابت نوع1میباشد و روزانه 30 واحد انسولین تزریق میکند و من اکنون سربازم.ایا میتونم واسه معافیت اقدام کنم یا خیر.البته قند ایشان هم اکنون باعث اختلال در بینایی و اسییب به دست و بازو شده است با تشکر
Netherlands
فرزاد
۰۰:۰۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام
من یه خواهر مجرد دارم,که پدر و مادرم فوت کردن,الانم سرپرستی خواهرم با منه,ویه برادر بالای 18 سال دارم که ازدواج کرده و جدا زندگی میکنه,آیا از معافیت کفالت خواهر میتوانم استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
باعرض سلام من پدرم بالای 70سال هست و ازناحیه چشمامش و کمرش بیماره و بقیه برادارم متاهل شدن وخونه و زندگی جداگانه دارن و نمیتوان که به پدر و مادرم کمک کنن و تحت پوشش کمیته امداد هستیم ایا من میتونم معاف بشم ممنونم میشم اگه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زاهدی
۰۲:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
با عرض سلام و وقت بخیر
بنده اهل استان مازندران و شهرستان محمودآباد هستم و حدود 10 ماه میشه در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آذربایجان شرقی/میانه) بصورت وظیفه خدمت میکنم و این در حالیست که تک فرزند ذکور هستم و پدرم 11 ماه ایثارگری دارند ، بنده ماه ها بدنبال انتقالی تک پسری بودم اما حالا که تمام مدارکم رو تکمیل کردم و جهت تحویل به نیروی انسانی پادگانم مراجعه کردم با پاسخی روبرو شدم که میگن ماه هاست شرایط انتقالی تک فرزند ذکور حذف شده.
حالا سوال من از محضر شریفتان این است که آیا چنین چیزی صحت دارد؟ آیا هیچ راهی برای منتقل شدنم برای ادامه خدمتم به محلی نزدیک تر به محل سکونتم وجود ندارد؟
ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو در اختیارم نهادید، بسیار متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
سلام
من دوتا برادر بزرگتر از خودم دارم.یکیشون نخبه کشوری بودن و معاف شدن.و یکیشون بخاطر بیماریشون معاف شدن.هر دو نفر ازدواج کردن.برادر بزرگم حدودا 1400 کیلومتر دور از ما زندگی میکنن ولی برادر دومیم در همین شهر ساکن هستن.پدرم عمل قلب باز انجام دادن و مشکل زانو هم دارند.اما خداروشکر میتونن راه برن و تا حدود کارای شخصیشونو انجام بدن.پدرم 73 سالشون هست و مادرم 62 سالشونه.تمام کارهاشونو من باید انجام بدم چون اخرین فرزند هستم و بقیه همگی ازدواج کردن.واقعا من اگر برم سربازی کی باید کاراها مادر پدرم و خانه را انجام دهد.شغل پدرم و مادرم کشاورزی ست و درحال حاضر من کارهارو انجام میدم.26 سالم است و کارشناسی ارشد دارم .ایا راهی برای معافیت من هست؟؟
اگر امکانش هست پاسخ منو علاوه بر سایت ب ایمیلی ک گذاشتم بفرستید.ممنونم
Saudi Arabia
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سلام پدر من ۶۰سال سن دارد وتوانای کار کردن ندارد خودم هم معافیت تحصیلی گرفتم برادربزرگم هم متاهل میباشد ویک چشمش نابینا هست معافیت پزشکی گرفته است ایامن میتوانم کفالت بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۶:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
سلام.من خواستم بدونم که معافیت کفالت همون قیم بودن و سرپرست بودنه یا اینکه برای قیم بودن باید مراحل جداگانه ای طی بشه؟
ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره بهم جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۶:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
سلام.من خواستم بدونم که معافیت کفالت همون قیم بودن و سرپرست بودنه یا اینکه برای قیم بودن باید مراحل جداگانه ای طی بشه؟
ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره بهم جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
احسان جوان
۰۰:۱۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام
پدر بنده ۶۳ سال دارد و بدلیل مصرف سیگار و داشتن شغل آزاد ریه هاش شدیدا آسیب دیده جوری که دکتر گفت ۱۰‎٪ از ریه هاش فعاله، قلبش هم یکم مشکل داره از طرفی دکتر شدیدا سیگارو براش منع کرده و گفته با وجود هوای بد تهران نباید در روزهای بحرانی از خونه بیرون بیاد.
با وضع موجود امکان معافیت برای من وجود دارد؟؟
آیا
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۷:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
با سلام
بنده پدرم سال ۸۸ فوت کرده و دیه گرفتیم.الان بنده ۲۳ سال سن دارم و در شهر خودم مشغول به تحصیلم دوتا برادر کوچکتر دارم که خارج از شهر محل سکونت ما مشغول به تحصیل هستند یکی ۱۸ ویکی دیگه ۱۹ سال سن دارد.آیا بنده میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید سلیمانی
۲۳:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
سلام من پدرم فوت کرده نه برادر دارم نه خواهر و منو مادرم باهم زندگی میکنیم .آیا میتونم معافیت بگیرم.لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی سپهریان
۱۸:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
با سلام ، بنده پدرم 71 ساله است ، کلا 3 برادریم و برادران اول و دومم هم سربازی رفتن و هم ازدواج کردن ، تنها من موندم تو خونه به نظرتون من می تونم از شرایط معافیت کفالت استفاده کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید ..تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۲۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
سلام پدر من74سالشه مادرمم فوت شده ی خواهر مجرد زیر18سال دارم،پدرم چن سال قبل بخاطر کارای خونه مجبورشدیم براش زن بگیریم ولی خودش کارافتادس،ایا معافی شاملم میشه لطفا راهنمای کنید ،تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۲۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
سلام پدر من74سالشه مادرمم فوت شده ی خواهر مجرد زیر18سال دارم،پدرم چن سال قبل بخاطر کارای خونه مجبورشدیم براش زن بگیریم ولی خودش کارافتادس،ایا معافی شاملم میشه لطفا راهنمای کنید ،تشکر
آخرین اخبار