گزارشی از حاشیه‌های یک دیدار؛

پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا و واکنش‌های جنجالی/ تصاویر + فیلم

پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آْیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، هیئت پارلمانی اروپا صبح روز گذشته شنبه (16 خردادماه) وارد تهران شد.

علاءالدین بروجردی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران گفت: این هیئت روز شنبه 16 خرداد ماه وارد تهران خواهد شد که 9 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا در این هیئت حضور دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ریاست این هیئت را همتای بنده در پارلمان اروپا برعهده دارد.

حسین شیخ‌الاسلام  مدیرکل امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران اشاره کرد و گفت: حواسمان جمع است تا در جریان سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران دیدارهای خارج از ضوابط صورت نگیرد.

«المار بروک»رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا بعدازظهر روز گذشته (شنبه 16 خرداد ماه)  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


////


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان کشورهای اروپایی و ایران گفت: همکاری اقتصادی میان ایران و اروپا تامین‌إکننده منافع مشترک طرفین بوده و در این راستا رایزنی و گفت‌وگوی میان نمایندگان مجالس تسهیل کننده مبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین باشد.

اما نکته‌‌ای که در دیدار هیئت پارلمانی اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی خود‌نمایی کرد؛ پوشش عجیب و نامتعارف یکی از اعضای هیئت پارلمانی اروپا بود، پوشش نامتعارف این عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آْیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟  

////



////


همچنین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس درباره حجاب نامناسب نماینده پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان گفت: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست چراکه اگر اینگونه بود می‌توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.


////


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پست اخیر صفحه اینستاگرام خود از حجاب نامتعارف یک نماینده پارلمان اروپا در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. مهدی کوچک زاده با انتشار عکس زیر نوشت: ریشخند ارزش‌های انسانی و اسلامی در حضور دو آیت‌الله زاده مسئول!!! عکسی که در این پست می‌بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است. 

////


کاظم جلالی نماینده شاهرود و یاور رئیس مجلس در فراکسیون رهروان و ریاست نیز در مورد حضور این هیئت پارلمانی به ایران گفت: هماهنگی‌هایی کرده‌ایم که در این سفر برخلاف سفرهای قبلی هیأت‌های مشابه اروپایی اقدامات خارج از عرف و توهین‌آمیز صورت نگیرد.

همچنین این هیئت پارلمانی در ادامه دیدار‌های خود با مقامات کشورمان با "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان امروز (یکشنبه 17 خرداد ماه) دیدار کرد.


////


////


برای دیدن فیلم کلیک کنید

گزارش از سارا عینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ تير ۱۳۹۴
اون چمیدونه حجاب چیه همه کسایی که ازش ایراد میگیرن خودشون با خارج شدن از مرز ایران بدترین لباسهارو میپوشن کلا بیخیال حجاب میشن.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
اون زن با بی حجابی به خودش توهین می کنه!
به ما چه ربطی داره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
اینا که معلوم نیست چه دینی دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
لطفا نظرات مخالف را هم در سایت قرار بدین نه نظراتی که باب میل خودتون باشه..نظر اصولا باید بدون سانسور وقضاوت منعکس بشه.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۵:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
اصلا چه لزومی داره اینها با این پوشش و رعایت نکردن اصول دیپلماتیک وارد ایران بشوند؟
آنها که به ما احترام نمی گذارند. چرا ما به خودمان احترام نمی گذاریم و آنها را دعوت می کنیم؟
اصلا رفتار و پوشش این هیأت را نمی توانم هضم کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
باسلام
زیر پا گذاشتن قانون یک کشور یعنی توهین به ملت آن کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
چرا ارزش ها در نظر مسئولين محترم انقدر پايين آمده ما مردم انتظار داريم اروپايي ها در مملكت خود هنگام ديدار با مسئولين حكومت اسلامي به حرمت مسئولين حكومت اسلامي با ظاهر محجبه با آنها مذاكره و گفتگو كنند كه اين رويا نيست و در زمان جنگ تحميلي يك رزمنده كم سن و سال خبرنگار بي حجاب را با سخن خود مجاب به پوشش لباس كرد
Iran (Islamic Republic of)
عبد الله منتقد
۰۰:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
نمي دانم اين ها كه ما را تحريم كرده اند چرا ما بايد آن ها را به كشور خود دعوت كنيم و اين چنين ارزش ها و قوانين ما را زير پا بگذارند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام چرا گذاشتن وارد فرودگاه شوند غیرت را از نوجوان اسیر ایرانی که در عراق و در بند میخواستن ازش مصاحبه کنند حرف نزد و گفت اول حجابش را درست کند و بعد بیاید تا مصاحبه کند . ای زن به تو از فاطمه (س) اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
حرف حق را بگویید حتی اگر باعث ضرر شود حجاب زينت زن است
Iran (Islamic Republic of)
دردمند
۲۲:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
چطوره که نوجوان اسیر ما تو دل دشمن به خبرنگار خارجی بی حجاب تذکر میده "ای زن بتو از فاطمه اینگونه خطاب است .........."و حاضر به گفتگو نمیشه .................... حیف اینهمه شهید ...حیف شهدای دست بسته غواص....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اینا فکر می کنن ایران اومدن باید سیاه تنشون کنند خیر پوشیده باشه هر رنگی خواستند بپوشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اروپاییها خیلی روشون زیاد شده
آخرین اخبار