کامرون :

انگليس آموزش نيروهاي عراقي را بر ضد داعش تقويت مي‌کند

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد لندن چارچوب نیروهای نظامی خود را برای آموزش در عراق در چند هفته آینده گسترش خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، دیوید کامرون پیش از نشست گروه هفت در آلمان گفت ارتش عراق به کمک بیشتر برای مقابله با بمبهای دست سازی که تندروهای سازمان دولت اسلامی (داعش) کار می گذارند نیاز دارد.
وی تاکید کرد انگلیس 125 مشاور نظامی دیگر به عراق اعزام خواهد کرد که بیشتر آنها ارتش عراق را در خصوص چگونگی مواجهه با بمبهای کار گذاشته شده آموزش خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کرون (آلمان)‌ ، برخی مسئولان گفتند این اقدام شمار کل مربیان ارتش انگلیس را در عراق به 275 نفر خواهد رساند و شمار کل نظامیان انگلیسی شرکت کننده در عملیات بر ضد سازمان دولت اسلامی در منطقه نیز به حدود 900 نفر افزایش خواهد یافت.
کامرون پیش از نشست گروه هفت به خبرنگاران گفت :« ما عملا دومین کشور شرکت کننده در حملات هوایی در عراق و حمایت از مخالفان سوری هستیم. اما امروز اعلام می کنم تلاشهای خود را برای آموزش در عراق افزایش خواهیم داد. این درخواستی از طرف دولت حیدر العبادی (نخست وزیر عراق) است و مسئله ای است که با آمریکاییها در خصوص آن همکاری می کنیم.»
قرار است کامرون در نشست گروه هفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و عبادی را در جریان طرحهایی قرار دهد.
پیش بینی می شود کامرون با اوباما نیز درباره کمکی که انگلیس می تواند در آموزش مخالفان میانه رو سوری در نقاطی خارج از سوریه مانند ترکیه ارائه دهد گفتگو کند.
منتقدان می گویند دستاوردهایی که سازمان دولت اسلامی در عراق و سوریه به دست آورده است نشان می دهد راهبردی که آمریکا رهبری آن را بر ضد داعش برعهده دارد موثر نیست و به نیروهای زمینی غربی نیاز است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
بعد از حضور گرگ های آمریکائی در به سقوط کشاندن رمادی کشور عراق ، حالا نوبت حضور کفتار ارن انگلیسی برای ناکام گذاشتن فعالیت های مردم عراق برای پاکسازی کشورشان از وجود پدیده شوم داعش آمریکائی و انگلیسی می باشد .
آخرین اخبار