ليندسی گراهام: جنگ با افراط‌گرايی نبردی طولانی است

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال آینده آمریکا اعلام کرد مبارزه با افراط گرايی مبارزه‌ای طولانی است که تنها با روش های نظامی موثر نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، ليندسي گراهام یکی از نامزدهاي حزب جمهوريخواه در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا در گفتگو با اين شبکه اظهار داشت، اينکه تصور شود تنها مي توان آمريکا را با اعزام نيروها به خارج و پيگيري جنگ طولاني حفاظت کرد، تصور درستي نيست. افراط گرايي با روش هاي نظامي قابل شکست نيست.
وی در ادامه افزود، ما بايد جزو نیروهای مبارزه با افراط گرایی باشيم اما مشکل بايد در دراز مدت حل شود. مسئله تنها به کشتن تروريست ها محدود نمي شود. اينکه براي طبقه فقير در مناطق دور افتاده در افغانستان مدرسه ساخته شود آسيب بيشتري به طالبان وارد مي کند. من بيش از سي بار به منطقه سفر کرده ام و مي دانم شرايط چگونه است با اين حال نکته اميدوار کننده اين است که بيشتر مردم منطقه خريدار حرفهاي داعش نيستند. 
گراهام در پاسخ به سئوال مجري درباره اين اظهاراتش که به تازگي گفته است کساني که جنگ نمي خواهند به من راي ندهند، گفت: طبيعتا هيچکس خواستار جنگ نيست حرف من اين است که افرادي که نمي خواهند از آمريکا درباره افراط گرايان دفاع شود، به من راي ندهند. جنگ در عراق جنگ ما نيز هست. من هيچگاه براي دفاع از خود به نيروهاي خارجي تکيه نمي کنم. بدون اينکه در منطقه يک ارتش تشکيل شود چطور مي توان با سوريه برخورد کرد و اينکه چطور آنها مي توانند بدون کمک ما پيروز شوند. 
گراهام درباره چين و روسيه نيز گفت: چين در حال تقويت موضع خود براي تغيير در نظم جهاني است و ولاديمير پوتين رييس جمهور نيز فردي مستبد است که به شدت به تماميت ارضي اوکراين آسيب زده است. آمريکا براساس پيمان نامه امنيتي که با اوکراين دارد، ملزم به حمايت از اين کشور است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار