لرستان؛

25 درصد تنوع زیستی کشور در لرستان

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: 25 درصد تنوع زیستی کشور 360 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ فتحی بیرانوند در دیدار کارکنان حفاظت محیط زیست لرستان با نماینده ولی فقیه در استان  افزود: شعار امسال هفته محیط زیست 7 میلیاردو یک سیاره و با احتیاط مصرف کنیم است و امروز که در جهان با چالش‌های زیست محیطی مواجهیم باید این شعار را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی  با اشاره به اینکه 25 درصد تنوع زیستی کشور 360 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی در استان وجود دارد افزود : انمروز با چالش های بزرگی در محیط زیست از جمله ریز گردها و خشکیدگی درختان بلوط مواجهه هستسیم که باید با فرهنگ سازی و اگاه کردن مردم این مخاطرات زیست محیطی را کاهش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار گفت : در دنیای امروز که محیط زیست با مخاطره و چالش های جدی مواجهه است ما باید از این سرمایه ملی حفاظت و حراست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به نقش عوامل انسانی در تخریب محیط زیست تغییر کاربری اراضی جنگلی و کشاورزی  به مسکن،  قطع درختان و اتش سوزی‌ها افزود : اینها مواردی هستند که طبیعت و محیط زیست را به خطر می‌اندازند و محیط زیست باید با این عوامل برخورد جدی و قانونی داشته باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.