کوروش زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تئاتر در حوزه تفکر مهدویت کم‌کاری کرده است

متأسفانه آثاری با تفکر مهدویت و انتظار در حوزه‌ی نمایشی و سینما بسیار کم است.

کوروش زارعی کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» در خصوص تغییرات اعمال شده در زمان و ریتم نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاترگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد: 15 دقیقه از نمایش را با توجه به دریافت برداشت‌هایی متفاوت از مخاطب کوتاه کردم، همچنین تغییراتی را در میزان سن و ریتم آن ایجاد کردیم. 

وی ادامه داد: هرشب بعد از پایان نمایش نقاط ضعف و قوت کار را براساس نظر مخاطبان بررسی می‌کنم و تا پایان اجرا ممکن است باز هم نمایش دستخوش تغییرات شود. 

زارعی با اشاره به موضوع نمایش اظهار داشت: در این نمایش انسان سرگشته‌ی حضور دارد که از دنیای پرهیاهو خسته شده و به دنبال منجی می‌گردد که در نهایت به سیرو سلوک می‌رسد اما پایان بندی متن از اجرای روز نخست تغییر کرده است. 

وی با گله‌مندی از کمبود آثار نمایشی در حوزه‌ی انتظار و مهدویت افزود: من سه سال دوندگی کردم تا نمایشی را با موضوع امام زمان (عج) به روی صحنه ببرم و این درحالی است که متأسفانه در حوزه‌ی سینما و تئاتر این آثار بسیار کم است. 

زارعی ادامه داد: هالیوود برای آخرزمان فیلم می‌سازد اما ما در این حوزه به خصوص تفکر مهدویت و انتظار چه کاری کرده‌ایم؟ 

زارعی خاطرنشان کرد: بعد از 35 سال برای دلم کاری را در خصوص زندگی امام زمان به روی صحنه بردم و به طور حتم نواقصی هم دارد که در اجراهای آینده برطرف خواهم کرد. 

گفتنی است نمایش «مثل ماه برای آسمان» به کارگردانی کوروش زارعی روایتگر زندگی امام زمان (عج) است. 

این نمایش با بازیگرانی چون ایوب آقاخانی، هادی قمیشی، سیروس اسنقی، امیر کربلایی زاده و  کوروش زارعی، هرشب در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.