رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد:

حضور مردم در انتخابات اثبات مشروعیت سیاسی نظام است

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات فرصتی برای گردش نخبگان و بازنگری مستمر ملت در صلاحیت صاحبان حکومت سیاسی و تصمیم گیران است.

حضور مردم در انتخابات اثبات مشروعیت سیاسی نظام استبه گزارش  خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نخستین نشست فرمانداران و مدیران ستاد انتخابات استان تهران که صبح امروز (سه شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات در صیانت از کلیت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر انتخابات را از نظام جمهوری اسلامی بگیریم در واقع دموکراسی معنایی ندارد چرا که انتخابات نقش بسیار مهمی در صیانت از کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت است.

وی افزود: در بخش اعظم قانون اساسی ما باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که امور کشور با آراء مستقیم یا غیر مستقیم مردم انجام شود و نظر قانون اساسی نیز صراحتا این است که امور کشور و تصمیمات سیاسی از راس تا ذیل باید با نظر مردم اداره شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه تصریح کرد: آنچه قانون اساسی آن را به رسمیت شناخته، جمهوریت در کنار اسلامیت  کشور است و مردم جمهوری اسلامی را مبنای مدیریت کشور پذیرفته‌اند و امروز هر تلاش و اقدامی که در جهت پررنگ شدن یکی از این دو صورت می‌گیرد انحراف است.

چاوشی افزود: انتخابات یک فرصت است برای اینکه مردم بدون درگیری پای صندوق‌های رای به صورت شفاف نظر خود را بیان کنند و رای مردم در این زمینه بسیار تعیین کننده است و اگر ما بتوانیم مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی و همچنین اثبات مشروعیت سیاسی نظام گام مهمی را برداشتیم.

وی همچنین گفت: انتخابات باید وسیله‌ای برای همدلی، همزبانی و انسجام در سراسر کشور باشد و این امر بزرگترین خط بطلان برای این است که دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را در انزوا قرار دهند.

چاوشی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: هنر بزرگ نظام جمهوری اسلامی این است که قدرت‌های بزرگ هسته‌ای را کنار هم بنشانند و آن ها را وادار به گفت و گو کنند و با توجه به انتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو مردم ایران نشان خواهند داد که این کشور دارای چه قدرت سیاسی است و نظر عده قلیلی از جریانات سیاسی جامعه که با صدای اکثریت ملت فاصله دارند قابل قبول نیست و اکثریت مردم کسانی هستند که پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان گفت: انتخابات خبرگان رهبری عهده دار صیانت از جایگاه رفیع مقام رهبر معظم انقلاب و انتخابات شورای اسلامی صیانت از جمهوریت این نظام هستند و در این انتخابات نیز همانند انتخابات گذشته ملت بزرگ ایران نشان خواهند داد که جمهوری اسلامی از عهده مشکلات بر خواهد آمد و مخالفان این نظام نیز راهی جز منطق ندارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار