سنندج؛

لزوم توانمندسازی سنگر روحانیان در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برداشتن گام‌های اساسی جهت توانمندسازی سنگر روحانیان در کردستان باید جزو کارهای اساسی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی در نشست با جمعی از روحانیان شهرستان سقز گفت: بررسی مشکلات روحانیان و ارتقای جایگاه مرکز بزرگ اسلامی در سطح شهرستان‌ها از اولویت‌های سال‌جاری در استان است.

وی گفت: جایگاه روحانیت در کردستان ارزشمند و مردم کردستان همواره در کنار روحانیان حضوری پویای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نوع رفتار روحانیون در اقشار جوانان اثر دارد گفت: روحانیون باید در راستای ایجاد انگیزه در بین جوانان برای پرداختن بیشتر به مسائل دینی تلاش بیش از پیش داشته باشند.

وی بر ارتباط مرکز بزرگ اسلامی شهرستان‌ها با ادارات فرهنگی تاکید کرد و از روحانیان این شهرستان خواست در جهت ترویج فرهنگ عمومی تلاش بیشتری داشته باشند.

نصرتی افزود: در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شبکه‌ای در دست طراحی است تا از طریق آن روحانیون بتوانند از مسائل و مشکلات مطلع و در جهت رفع آن با همفکری یکدیگر گام بردارند.

وی رسالت روحانیون را بسیار با اهمیت و خطیر توصیف کرد و گفت: باید در جهت توانمندسازی سنگر روحانیان گام‌های اساسی برداشته شود.

حجت‌الاسلام نصرتی در ادامه گفت: امروز گروه‌های تکفیری در صدد هستند که با تبلیغات سوء و افکار غیر اسلامی جوانان ما را در مسیر نادرست قرار دهند که در این راستا علمای دینی وظیفه خطیری بر عهده دارند.

نصرتی افزود: امروز دشمنان ما در تلاش هستند که جوانان و مردم ما را از مساجد که پایگاه دینی هستند دور کنند که در این راستا و برای خنثی کردن توطئه‌های آنان جامعه روحانیان رسالت خطیر و تاثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.