آخوندی تاكيد كرد

تغيير جهت بانک مسکن از بانک کارگزاری به بانک توسعه‌ای

وزير راه و شهرسازی تاكيد كرد: بانك مسکن بايد به فعاليت‌های توسعه‌ای بازگردد و امروز آغاز رسمی تغيير جهت بانک مسکن از يک بانک کارگزاری به بانک توسعه‌ای است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي از طراحي مدل‌هاي مختلف پرداخت وام مسکن در آينده خبر داد و گفت: بانک توسعه‌اي مسکن براي توسعه شهرها در سواحل مکران هم برنامه‌ريزي کند و بايد براي همه قشرها راه خانه دار شدن را ترسيم كنيم و مجموعه سياستگذاري‌هاي دولت و بانک به نتيجه مثبت برسد.

وزير راه و شهرسازي گفت: مردم با پس‌انداز در اين حساب، مي‌توانند تا سقف هفت برابر تسهيلات دريافت کنند و اين صندوق مدلي است که مي‌تواند به اقتصاد خانوار کمک کند، پول بانک به هيچ وجه حيات خلوت دولت نيست و تسهيلات تکليفي براي بانک‌ها، خيانت در امانت است، زيرا مداخله در فرآيند قرارداد بين بانک‌ها و مردم محسوب مي‌شود.

وي تاکيد كرد: بانک در برابر سپرده‌گذار متعهد است و بانک‌ها نمي‌توانند به تعهد خود پشت پا بزنند اما اقدامات دولت گذشته، بانک‌ها را گرفتار و زمين‌گير کرد.

آخوندي با بيان اينکه از بانک توسعه‌اي مسکن انتظار داريم که براي پروژه‌هاي خاص، راهکارهاي خاص ارائه کند، گفت: در سواحل مکران براي ايجاد شهرهاي جديد بايد ابتکار ويژه‌اي ارائه كنيد و بزرگترين مشکل ما در طرح‌هاي توسعه‌اي اين بوده که توسعه شهرهاي جديد، فاقد نظام بانکي است.

وي درباره بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري هم گفت: حمايت از سرمايه‌گذاران و نحوه تامين منابع مالي ساکنان و افزايش کيفيت واحدها بايدت ساماندهي شود.

وزير راه و شهرسازي به بافت‌هاي حاشيه‌اي و سکونتگاه‌هاي غيررسمي اشاره کرد و گفت: هر کدام از اين پروژه‌ها مدل خاصي مي خواهد و بانک مسکن مي‌تواند براي هر يک از آنها يک راه‌حل ارائه دهد.

آخوندي گفت : وام 80 ميليون توماني براي خانه‌دار شدن طبقه متوسط جامعه ايران به افراد فاقد مسکن ارائه شده است و اميدواريم در ماه‌هاي آتي براي گروه‌هاي درآمدي مختلف، مدل‌هاي اقتصادي در حوزه نظام درآمدي هم ارائه كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار