تبریز؛

الگوی مناطق ویژه علم و فناوری باید ملی شود

معاون وزیر علوم‌ گفت: نباید مناطق علم و فناوری به مرور به یک منطقه بی خاصیت مبدل شود و باید در این مورد تلاش ویژه را داشته باشیم و ساز و کار و ساختار قابل استنادی به دست بیاید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران تبریز؛ احمدی امروز در نشست هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور با اشاره به تصویب مناطق ویژه علم و فناوری در کشور اظهار کرد:امیدواریم مسیر توسعه خوبی را در سطح کشور برای مناطق شاهد باشیم.

 وی با اشاره به درخواستهای متعدد استانهای کشور برای تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری بیان کرد: در صورتی که 5 استان اول کارنامه خوبی داشته باشند می توانیم از آنها به عنوان الگو برای استانهای دیگر نیز استفاده کرد و باید بتوانیم توسعه استانها را با توسعه این مناطق گره بزنیم.

وی از برگزاری دو روزه نشست  هم اندیشی در تبریز خبر داد و افزود: در این دو روز برنامه های فشرده ای خواهیم داشت تا زمینه تدوین سند مناطق فراهم شده و گزارشی از مناطق 5 گانه ارائه شود.

احمدی یادآور شد: نباید این مجموعه به مرور به یک منطقه بی خاصیت مبدل شود و باید در این مورد تلاش ویژه را داشته باشیم و ساز و کار و ساختار قابل استنادی به دست بیاید.

وی تاکید کرد: سومین نشست هم  اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور امروز در تبریز برگزار می شود و باید بتوانیم گزارشی از روند فعالیتهای صورت گرفته در نشست آینده ارائه دهیم.

با کشورهای اروپایی همکاری می کنیم

امیری قائم مقام دبیر کل شورای عتف نیز در این نشست با بیان اینکه میان سازمانهای متولی مناطق ویژه علم و فناوری همکاری محوری کمتری وجود دارد ، گفت: در این جنبش نرم افزاری فعالیتها بدون هزینه کرد زیادی است و این در حالی است که در سالهای قبل بر هزینه کرد ظاهری اقدام  می شد و در بعد نرم افزاری کار زیادی انجام نشده است.

وی ادامه داد: درخواستهای متعدد از استانها برای ایجاد کریدور صورت می گیرد و استانهای که قابلیت فعالیت را دارند مشخص می شوند و در حال حاضر استانهای اصفهان ، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در حد خوبی هستند.

قائم مقام شورای عتف یادآور شد: دو برنامه همکاری با کشورهای اروپایی را در دستور کار قرار داده ایم تا زمینه جذب پروژه های بین المللی فراهم شود.

مناطق ویژه علم و فناوری تحول همه جانبه رادر پی خواهد داشت

اسماعیل جبارزاده ، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست  عنوان کرد: خوشبختانه در این استان نیز با توجه به رویکرد بخش خصوصی ، اولین استقبال نیز از طرف این بخش صورت گرفته است و اعضای این بخش برای ارتقای همکاری با این منطقه ویژه اعلام آمادگی می کنند.

جبارزاده بیان کرد: زیر ساختهای مناطق ویژه علم و فناوری باید آنگونه که شایسته است فراهم شود و رئیس جمهور و اعضای برجسته دولت در این زمینه آمادگی کامل برای همراهی و همکاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: باید در ایام باقی مانده از این دولت در راستای مناطق ویژه علم و فناوری کارهای ماندگاری انجام شود و این مناطق یک فرصت ویژه است که دولت به آن توجه می کند.

جبارزاده بیان کرد: با توجه ویژه به این مناطق خواهیم توانست ثمرات ارزشمند آن را در تمام بخشهای اقتصادی و صنعتی و اجتماعی شاهد باشیم.

وی با اشاره به حضور روسای مناطق ویژه علم و فناوری 5 گانه در تبریز یادآور شد: در مدت حضور این عزیزان در  تبریز علاوه بر جلسات مختلف برنامه های جنبی نیز برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم احکام اسماعیل جبارزاده به عنوان رئیس هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی و دیگر اعضای این منطقه تقدیم آنان  شد.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.