سازمان هواشناسی اعلام کرد

طوفان با سرعت 110 كيلومتر ‌در مناطق جنوبی سيستان و بلوچستان

طوفان با سرعت 110 كيلومتر ‌در مناطق جنوبی سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان طوفان حاره‌ای آشوبا با سرعت 110 كيلومتر بر ساعت مناطق جنوبی سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را در می‌نوردد.

طوفان با سرعت 110 كيلومتر ‌در مناطق جنوبي سيستان و بلوچستانبه گزارش  حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از مركز روابط عمومي واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی بیانگر موقعیت مرکز طوفان حاره‌ای آشوبا در 20 درجه و 30 دقیقه شمالی و 61 درجه و 10 دقیقه شرقی است.

میانگین سرعت باد در مناطق مرکزی این طوفان 110 کیلومتر بر ساعت و سرعت متوسط حرکت هسته آن حدود 16 کیلومتر بر ساعت به سوی کشور عمان است. 

با توجه به اثر این طوفان از امروز تا پایان هفته جاری بیشتر مناطق دریای عمان مواج و نیمه شرقی آن طوفانی پیش بینی می‌شود. 

همچنین در این مدت برای مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان به ویژه در بخشهای ساحلی آنها وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده و مواج بودن دریا پیش بینی می‌شود. سرعت باد در این مناطق تا 60 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. همچنین ارتفاع موج در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان بین 2 تا 3 متر و در سواحل جنوبی استان هرمزگان در شرق تنگه هرمز تا 2 متر برآورد می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار