بیرجند؛

اجرای طرح تشدید نظارت از 25 خرداد ماه در خراسان جنوبی

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای طرح تشدید نظارت و پایش بازار از ۲۵ خردادماه جاری در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح ۴۳۱ ناظر همکاری خواهند داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،تهوری افزود: در این طرح با افزایش گشت های بارزسی از واحد های صنفی و غیر صنفی مورد نظر خصوصا شیرینی فروشی ها، تالارها، رستوران ها، سوپر مارکت و میوه وتره بار نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کالاهای پرمصرف و اسای مانند قند، برنج و لبنیات به صورت ویژه مورد پایش و کنترل قرارمی گیرند، تصریح کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

تهوری گفت: همچنین واحدهای صنفی باید نسخه ای از فاکتور خریدکالاهای موجود در واحد را نگهداری و در هنگام مراجعه بازرسان ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۸ گشت بازرسی در مرکز استان پیش بینی شده ، خاطرنشان کرد: ۵۹ بازرس سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتاق های اصناف شهرستان ها و ۳۵۴ ناظر افتخاری، بازارهای ماه مبارک رمضان را رصد خواهند کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ۲۵هزار واحد صنفی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این بازرسان ۶ هزار واحد صنفی را نظارت می کنند و اولویت تمرکز در نظارت، سامانه ۱۲۴ خواهد بود.

وی در توضیح سامانه ۱۲۴ گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به گزارشات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی است.

تهوری با اشاره به مراکز خرده فروشی میوه و تره بار افزود: این مراکز به صورت ویژه همه روزه با آغاز طرح مورد بازرسی قرار می گیرند و در این خصوص نصب قیمت هرمیوه به صورت مجزار الزامی است.

وی با اشاره به بازرسی ۱۱ هزار و ۴۷۵ مورد بازرسی واحد های صنفی از ابتدای امسال در استان اظهار کرد: در این بازرسی ها ۲۶۶ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین به تخلفات در نانوایی های استان اشاره کرد ویادآورشد: در بحث نظارت برنانوایی ها از ابتدای امسال تعداد ۷۳ پرونده تخلف به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال در سطح استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.