وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

جذب 100 درصدی داوطلبان کنکور به دانشگاهها در صورت انتخاب مناسب

محمد فرهادی، در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون سراسری در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهدافزود: 358دانشگاه، دانشکده، مرکز آموزش عالی، آموزشکده فنی، دانشگاه غیرانتفاعی، موسسه آموزش عالی غیردولتی و پژوهشکده مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح کشور آماده پذیرش داوطلبان آزمون سراسری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ وی با بیان اینکه امسال شرکت کنندگان در کنکور سراسری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی 150 هزار نفر کمتر از پارسال است گفت :امسال 877 هزار و 835 نفر در آزمون سراسری ثبت نام کردند که 58.8 درصد آنان بانوان و 41.2 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تعداد کارت داوطلبی که برای پنج گروه آزمایشی، علوم تجربی، ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی صادر شده یک میلیون و 29 هزار و 167 عدد می باشد و هر ثبت نام شده می توانند بطور همزمان در چند گروه آزمایشی شرکت کند.

فرهادی گفت: مسنترین داوطلب در کنکور سراسری امسال متولد سال 1304 و جوانترین داوطلب متولد 1379 است.

وی با اشاره به اینکه کارنامه اولیه آزمون امسال هفته نخست مرداد ماه 1394 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی که از هفته دوم مرداد در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، کدرشته های موردعلاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محلهای مختلف آزمون سراسری 1394 نیز نیمه نخست شهریور آتی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.