لاریجانی در یادواره 148 شهید منطقه دودانگه ساری؛

جدایی کشورهای اسلامی از راه مجاهدت باعث سیطره غرب بر آنها شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلطه غرب بر برخی از کشورهای اسلامی گفت: آنها به جای تکیه به ملت خود به غرب تکیه کرده‌اند و باعث کاهش قیمت نفت شدند که این مسئله به ضرر تمامی مسلمانان بود.

به گزارش حوزه پارلمان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهرامروز (پنجنشبه 21 خردادماه) باحضور در مراسم یادواره 148 شهید منطقه دودانگه شهرستان ساری که در روستای تلاوک برگزار شد طی سخنرانی ضمن تشکر از ستاد برگزار کننده این یادواره جهت گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: این مراسم و توجه به شهدا باعث عزت کشور می‌شود و اگر به خاطر همت آنها عزتمندی پیدا کردیم امروز نیز با عزت هستیم.

 ** در مکتب حضرت مهدی(عج) انتظارایستادگی در برابر ظلم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رویه مجاهدت و شهادت طلبی، که باعث عزت کشور می‌شود، عنوان کرد: شهدا راه خود را با آگاهی انتخاب کردند، چنانچه امام حسین (ع) نیز راه خود را با آگاهی انتخاب کردند و امام خمینی (ره) نیز با روحیه شهادت طلبی توانست عزت را به کشور بازگرداند.

وی در ادامه با بیان اینکه توفق اسلامی،مجاهدت در راه خدا و بخشی ازسبک زندگی ما است یادآور شد: مسلمان باید همواره منتظر جهاد باشد ،چنانچه وقتی از مکتب حضرت مهدی (عج) سخن گفته می‌شود قسمتی از آن انتظار برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به فرمایشی از رسول اکرم (ص) گفت:ایشان می‌فرمایند اگر کسی اهل مجاهدت نباشد یا حداقل در دل خود حب به جهاد نداشته باشد و بمیرد مانند یک منافق از دنیا رفته است. لذا مسلمانان در پناه چنین اشتیاقی از صدر اسلام تاکنون برای شهادت ترتبیت شده‌اند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مسلمانان در صدر اسلام برای شهادت رقابت می‌کردند و با تعداد اندک توانستند اسلام را به دروازه‌های روم برسانند که با مطالعه تاریخ در می‌یابیم علت این امر استقامت و پایداری آنها در راه مجاهدت بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی دو قرن اخیر گرفتاری‌های زیادی در دنیای اسلام داریم عنوان کرد: مخصوصا بعد از جنگ جهانی که کشورهای غربی، کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کرده‌اند باعث شدند سلطه سیاسی در این کشورها غالب شود و اموال آنها به غارت برود که علت این اتفاق به زمانی باز می‌گردد که مسلمانان فکر جهاد و شهادت را از زندگی خود دور کردند و دچار سرازیری در زندگی سیاسی و اجتماعی خود شدند، این در حالی است که امام علی (ع) در جایی فرمودند کسی که لباس مجاهدت از تن در آورد لباس خواری و ذلت بر تن او پوشانده می‌شود.

 
** کاهش قیمت نفت به ضرر کل مسلمانان است

لاریجانی همچنین تصریح کرد: همانطور که شاهدیم قیمت نفت رو به کاهش است و از 110 دلار به 45 دلار رسیده است که این قضیه به ضرر کل مسلمانان است. این در حالی است که کشورهای اسلامی صاحب نفت هستند و علت این کاهش به دلیل عدم تصمیم گیری مستقلانه و صرفا حفظ ظاهر آراسته به لحاظ ثروت است؛ آنها به جای تکیه به ملت خود به دیگرانی تکیه کرده‌اند که تنها به فکر منافع خود هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان پدیده تکفیری‌ها را بلای کنونی منطقه دانست و گفت: زندگی مسلمانان در عراق، سوریه، یمن و لیبی به دست گروه‌های تکفیری که ساخته غرب هستند مختل شده است. مگر مسلمانان برادر نیستند و پیامبر (ص) آنها را همانند دانه‌های شانه نمی‌داند و مگر ایشان نفرمود اگر کسی به مسلمانی اهانت کند به جنگ با خدا رفته است. اما در حال حاضر گروه‌هایی تروریست ورود پیدا کرده‌اند که خود را مسلمان می‌دانند و به جان مسلمانان دیگر افتاده‌اند، البته با مطالعه وضعیت این گروه‌ها پی به قدرت های پشتیبانی کننده آنها می‌بریم.

 
** راه شهدا همواره درمتن زندگی ایرانیان قرار داشته است

وی در ادامه با بیان اینکه تنها یکی از این گروه‌های تروریستی درمنطقه 30 میلیارد دلار سلاح پیشرفته دارد، اظهار کرد: حدود 7 سال پیش یکی از سفرای کشورهای زورگو در منطقه جلسه‌ای با مسئولان عراقی گذاشت و گفت؛حاضر است به این کشور سلاح و پول بدهد تا در ازای آن سر این سلاح‌ها به سمت ایرانیان و شیعیان گرفته شود. هم اینها درحالی است که کشورهای غربی برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های بین المللی، ساختگی درست می‌کنند.

 ** کشورهای غربی برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های ساختگی درست می‌کنند

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه راه شهدا همواره درمتن زندگی ایرانیان قرار داشته است، بیان داشت: راهنمایی‌های امام (ره) باعث شد تفکر شهادت در میان ما رونق پیدا کند و پیشرفت‌های کشورمان صرفا تاکتیکی و مربوط به یک زمان خاص نباشد و اکنون این تفکر به جایی رسیده است که یک شهید مثل ُدری درمیان ایرانیان می‌درخشد و به فرموده امام علی (ع) در بهشت برین دَر مخصوصی برای اولیای خاص که همان مجاهدین فی سبیل الله هستند قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، ساری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار