رتبۀ سوم ایران در تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در جهان

جمهوری اسلامی ایران با ایستادن در جایگاه سوم شمار فارغ التحصیلان رشته مهندسی جهان، کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله آمریکایی فوربز، ایران در تازه‌ترین رتبه‌بندی از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در جایگاه سوم جهان قرار گرفت.

در حالی که در دهه‌های گذشته، آمریکا و ژاپن صاحب بیشترین جمعیت مهندسان در جهان بودند، اخیراً این آمار به کلی تغییر کرده و کشورهای دیگری برای سبقت در عرصه صنعت و تکنولوژی تلاش می‌کنند.

بر اساس پژوهشی که به‌تازگی توسط "مجمع جهانی اقتصاد" انجام شده، با اشاره به عدم دسترسی به اطلاعات روشن از آمار دانشگاهی چین وهند، کشورهای روسیه و ایران به ترتیب با آماری بیش از 454 هزار نفر و 233 هزار نفر، در جایگاه اول و سوم جهان از نظر بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی قرار گرفته‌اند.

بر مبنای این تحقیق، علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها با یک اختلاف 4 هزار نفری نسبت به رتبه دوم این رده‌بندی فاصله دارد، توانسته گوی سبقت را از کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی نیز برباید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
کاملا درسته.من یه آمریکایی هستم که برای ادامه تحصیل اومدم دانشگاه پیام نور اسماعیل آباد و اگه خده بخواد ان شالله اینجا کار هم پیدا میکنم.متاسفانه تو آمریکا کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
والا اینقدر ک پیام نور مسخره میکنید. دوتا از دوستان من با همین کارشناسی پیام نور رفتند امریکا.نمیدونم دانشجویان دولتی چه گلی به سر خودشون واین مملکت زدن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۲:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
تعداد فارغ التحصیل مهندسی در ایران خیلی بیشتر از ایناست، سالانه سیصد هزار نفر مدرک مهندسی میگیرن.
نظر دوستان رو محترم میدونم، ولی از حق نگذریم که افراد زیادی مدرکشون رو از دانشگا‌های معتبر گرفتن و کارشون درسته، حیف که مدیریت درستی برای استفاده از این پتانسیل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۵:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
خودمون هم میدونیم که واحدهای دانشگاه آزاد (البته نه همه واحدها) و تمامی دانشگاه های غیر انتفاعی جز تعداد انگشت شماری در کل کشور و اکثریت دانشگاه های پیام نور چه مهندسین با سواد و دانشمندی میدن بیرون که حتی نمیدونن محیط دایره رو چطوری میشه بدست آورد!!
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۵:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
در کشور ما کمترین تعداد پزشکان و دندانپزشکان رو به لطف انحصار وحشتناک این گروه ها در دنیا داریم ولی از نظر تعداد مهندس بی سواد (البته نه همه این عزیزان) در رتبه اول هستیم نه سوم اولاً آمریکا تنها از نظر وسعت پنج برابر کشور عزیزمون هست و جمعیتش هم چهار برابر جمعیت کشور و از نظر نسبت سرانه جمعیت بله تقریباً با کشور صنعتی روسیه برابری می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
والله باید خجالتی بکشیم به این تعداد مهندسان بیکار. که در حد دوره راهنمایی هم سواد ندارند . همه ما میدانیم که پیام نور وعلمی کاربردی ودانشگاه آزاد ، چچوری مهندس بیرون میدن.
Germany
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
یه مشت مهندس بی سواد اصلا هنر نیست که بهش بنازیم و گرنه اوضامون از این حالت بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۶:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
مهندسان بیکار از دانشگاه ازاد و پیام نور و ملی و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
زیاد بودن تعداد مهندسین مزیت محسوب نمیشه ،تعداد مهندسین باید با وضعیت صنعت متناسب باشه نه این که با وضعیت صنعت ما همینجوری مهندس بیکار بدن بیرون
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۲:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
کمیت مهم نیست کیفیت ملاک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
به نظرتون توی کیفیتش رتبمون چنده تو جهان؟!
Iran (Islamic Republic of)
mohammadreza
۲۰:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
از نظر کیفیت به جرات در مقام اول هستیم . من در امریکا متولد شدم ولی برای ادامه تحصیل دکتری به ایران امدم ( کیفیت در رشته های مهندسی ایران عالی است و اون بی کیفیتی مد نظر شما مربوط به رشته های من در اوردیغیر مهندسی در ایران است)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
خوشحال هم هستید !!! آمریکا با اون همه صنعت فقط چهار هزار تا ما ما فاصله داره .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
کاش گوی فرصت های شغلی رو هم بگیرد.
آخرین اخبار