بی بی سی:

آمريکا روزانه بيش از 9 ميليون دلار برای جنگ با داعش هزينه می‌کند

شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد آمریکا تا کنون دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار صرف جنگ با داعش کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد آمریکا تا کنون دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار صرف جنگ با داعش کرده است.
این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمریکا از آغاز حملات به مواضع داعش دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار هزینه کرده است، و هزینه روزانه این کشور در جنگ با این تروریست ها بیش از نه میلیون دلار بوده است.
این گزارش که اولین بار پنتاگون آن را منتشر کرد نشان می دهد که دو سوم هزینه های این جنگ به نیروی هوایی این کشور اختصاص داده شده است.
کنگره آمریکا طرح ممنوعیت تخصیص هزینه بیشتر برای این جنگ را رد کرده است. از طرف دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی 579 میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرد. این مجلس همچنین اصلاحیه ای را که خواستار توقف هزینه بیشتر برای نبرد با داعش بود، رد کرد.
کاخ سفید این هفته اعلام کرد 450 مشاور دیگر به عراق اعزام می کند و بدین ترتیب تعداد پرسنل نظامی آمریکا در عراق به 3500 نفر می رسد. اما مقامات این کشور تاکید می کنند که آمریکا هیچ نیروی رزمی به عراق اعزام نکرده است و ماموریت آمریکا آموزش نیروهای محلی برای جنگ با داعش است.
روز پنجشنبه، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت مداخله این کشور در عراق ممکن است گسترش یابد. وی همچنین امکان ایجاد شبکه ای از مراکز آموزشی آمریکا در شمال عراق را مطرح کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار