2 هفته تا مسابقات قهرمانی بسکتبال زیر 19 سال جهان

تلاش برای اعزام بسکتبالیست های جوان به ترکیه

فدراسیون بسکتبال در تلاش است تیم ملی جوانان را به جای اردوی اروپایی لغو شده، به کشور ترکیه اعزام کند.

به گزارش خبرنگار بسکتبال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال جوانان در جا به جایی فدراسیون بسکتبال که با انتخابات ابتدای خرداد صورت گرفت، دچار مشکلاتی شد. در شرایطی که کاپیتان تیم و یکی از بازیکنان اصلی دیگر به خاطر سهل انگاری در اردوی صربستان حضور نداشتند، در اواسط هفته خبر رسید که اردوی مجارستان به طور قطعی لغو شد.

این در حالی است که مقدمات حضور در مجارستان و بازی با چند تیم پیش از این فراهم شده بود و کادرفنی تیم ملی امید زیادی به این اردو و آماده سازی بهتر تیم پیش از اعزام به یونان داشت.

با از دست رفتن شانس سفر به مجارستان، مسئولان فدراسیون در پی مقدمات سفر تیم ملی جوانان به کشور ترکیه هستند تا اردوی این کشور همسایه جایگزین مجارستان شود.

آخرین وضعیت حریفان ملی پوشان جوان در قهرمانی جهان

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در گروه A مسابقات قهرمانی جهان با تیم های آمریکا، کرواسی و مصر هم گروه است.

اردوی اولیه تیم ملی آمریکا که به تازگی مربی آن نیز تغییر کرده است با دعوت از 24 بازیکن آغاز شد. 3 بازیکن این لیست از تیم زیر 18 سال قهرمان مسابقات فیبا آمریکا 2014 هستند و بیشتر بازیکنان به خاطر حضور در درفت سال 2015 لیگ NBA تصمیم گرفتند که در مسابقات قهرمانی جهان حضور نداشته باشند.

7 بازیکن نیز از تیم قهرمان زیر 17 ساله های جهان در سال 2014 به اردوی تیم ملی زیر 19 سال فراخوانده شدند.

لیست نفرات نهایی آمریکا تا 3 روز دیگر مشخص می شود.

تلاش برای اعزام بسکتبالیست های جوان به ترکیه

ترکیب تیم ملی کرواسی هم بیشتر از بازیکنان سال قبل این تیم تشکیل شده است که در رده زیر 18 سال مسابقه می دادند. کرواسی بازیکن با استعدادی به نام دارکو باجو را در ترکیب دارد که با تنها 16 سال در بین بازیکنان 19 ساله راه پیدا کرده است.

همچنین تیم ملی مصر با بازیکنی 16 ساله به نام احمد خلف در مسابقات شرکت می کند که سال قبل در 15 سالگی یکی از اعضا مصر در جام جهانی زیر 17 سال بود. شرایط سنی خلف به این بازیکن 206 سانتی متری اجازه می دهد که در جام جهانی زیر 17 سال بعدی (سال 2016) نیز شرکت کند.

گفتنی است مسابقات قهرمانی جهان بسکتبال زیر 19 سال از روز ششم تیر در یونان آغاز می شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار