کنگره آمریکا تلاش می‌کند در لایحه بودجه نظامی این کشور تغییراتی ایجاد کند که ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین را نیز شامل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنگره آمریکا در لایحه بودجه نظامی این کشور تغییراتی ایجاد کرد که در آن ارسال سلاحهای مرگبار به اوکراین پیش بینی شده است.

در تغییرات و اصلاحاتی که سنای آمریکا در لایحه بودجه نظامی این کشور ایجاد کرده، ارسال موشک های ضدتانک، انواع خمپاره ها، نارنجک اندازها و مهمات پیش بینی شده است. مجلس نمایندگان آمریکا نیز در لایحه بودجه این کشور تدابیر مشابهی گنجانده است.

دولت آمریکا در حال حاضر نیز از اوکراین حمایت می کند و سلاحهای غیرمرگبار در اختیار ارتش این کشور قرار می د هد؛ اما کاخ سفید تا کنون از ارسال سلاح‌های مهلک به اوکراین خودداری کرده است، چرا که بیم دارد این اقدام مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس در شرق اوکراین را تشدید کند.

دولت اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا، روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم می کنند اما مسکو این اتهامات را رد و ابراز امیدواری می کند بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اوکراین هر چه زودتر حل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار