حجت‌الاسلام امینی:

کادرسازی و استعدادیابی ماموریت اصلی ما در قوه قضائیه است

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: نظارت و ارزشیابی هرچه بیشتر در دستگاه قضایی ضروری به نظر می‌رسد که در این مسیر رسیدگی هرچه بیشتر به تخلفات حائز اهمیت است.

کادرسازی و استعدادیابی ماموریت اصلی ما در قوه قضائیه استبه گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در نشست معاون منابع انسانی دادگستری‌های سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: نظارت و ارزشیابی هرچه بیشتر در دستگاه قضایی ضروری به نظر می‌رسد که در این مسیر رسیدگی هرچه بیشتر به تخلفات حائز اهمیت است. 
 
وی ادامه داد: مدیریت و نگاه راهبردی به نیروی انسانی، توسعه و تحول آن در زمینه کیفی ضروری به نظر می‌رسد. 
 
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به ابعاد مختلف آموزش در قوه قضائیه گفت: در نگاه نرم انسان با مجموعه نظام ارزشی در نظر گرفته می‌شود و در قوه قضائیه این موضوع مورد اهتمام جدی است. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین امینی تاکید کرد: استعدادیابی و کادرسازی در قوه قضائیه ماموریت ویژه ماست و از تاکیدات مقام معظم رهبری است. 
 
وی گفت: نظارت در دستگاه قضایی کم است و اهتمام هرچه بیشتر در این زمینه ضروری است. 
 
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و اخلاقیات در حوزه این معاونت و انتخاب پرسنل، یادآور شد: اگر سلامت در ابعاد مختلف مورد توجه است، باید با روحیات شخص آشنا شویم و در مدیریت منابع انسانی اگر تدبیر صحیح صورت نگیرد، با یک چرخه باطل مواجه خواهیم شد. 
 
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا انسان‌محور و فرد‌محور است و ما با دیوان‌سالاری نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: باید به مقوله فرهنگ توجه کنیم و در کادرسازی آموزشی کیفیت نیروی انسانی مهم است و اینکه شخص در نماز جمعه یا راهپیمایی شرکت می‌کند کافی نیست و باید راهبردی‌تر و عمیق‌تر برنامه‌ریزی کنیم. 
 
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و مهارت قضایی در این قوه، خاطرنشان کرد: چگونگی برخورد با مردم یک مهارت قضایی است و باید بر روی آن فکر و برنامه‌ریزی کرد و توسعه منابع انسانی به معنای افزایش تعداد نبوده، بلکه بر افزایش کیفیت و نوع عملکرد تاکید دارد. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: معاون ، منابع ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار