یزد؛

پایگاه دائمی صنایع دستی در روستای ابیانه

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پایگاه دائمی صنایع دستی، در روستای تاریخی ابیانه نطنز برپا می‌شود. برپائی پایگاه دائمی صنایع دستی در روستای تاریخی" ابیانه" خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پایگاه دائمی صنایع دستی، در روستای تاریخی ابیانه نطنز برپا می‌شود. برپائی پایگاه دائمی صنایع دستی در روستای تاریخی" ابیانه" سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پایگاه دائمی صنایع دستی، در روستای تاریخی ابیانه نطنز برپا می‌شود.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ حسین یزدانمهر صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهمیت توجه به صنایع دستی اظهار داشت: امروزه آثار هنری از جمله صنایع‌دستی متعلق به هر قوم و ملتی که باشد، جزئی از فرهنگ آن ملت به شمار می‌رود که علاوه بر مصرف آن کالا با ماندگاری، آن به یک اثر فرهنگی تبدیل می‌شود و زمینه ساز بقای آداب و رسوم و فرهنگ است.
وی افزود: بنابراین ضروری است تا با احیای صنایع دستی هر منطقه به ویژه شهرستان نطنز که زادگاه برخی از رشته‌های صنایع دستی است، در ترویج آداب و رسوم مردم منطقه و هم‌چنین احیای صنایع دستی نطنز، زمینه معرفی هرچه بهتر نطنز را به دیگر مناطق کشور و دنیا فراهم کنیم.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پیرو همین موضوع، پایگاه دائمی صنایع دستی در روستای تاریخی ابیانه نطنز برپا می‌شود تا علاوه بر معرفی آثار تجسمی و صنایع دستی این روستای زیبا، محلی برای معرفی آداب و رسوم مردم این منطقه باشد.
وی تصریح کرد: علاوه بر برپائی پایگاه دائمی صنایع دستی در روستای ابیانه نطنز، مرکز صنایع دستی در خانه میرترابی‌ها در نطنز نیز فردا افتتاح می‌شود تا مرکزی برای آموزش و مکانی برای ترویج صنایع دستی هم باشد.
یزدانمهر بیان کرد: علاوه بر افتتاح خانه صنایع دستی نطنز و برپائی پایگاه دائمی صنایع دستی در این روستا، معرفی ابیانه به عنوان نخستین روستای هدف صنایع دستی استان اصفهان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای روز 24 خردادماه روز جهانی صنایع دستی است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.