شهرکرد؛

نارون کهنسال سیاسرد ثبت ملی شد

یک اصله درخت کهنسال نارون در منطقه گردشگری سیاسرد بروجن در استان چهارمحال و بختیاری در فهرست میراث طبیعی و ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: به استناد تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی ماه 1382 و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 32915، هیات محترم وزیران، میراث طبیعی ارزشمند درخت کهنسال نارون سیاسرد به شماره 242 در فهرست میراث طبیعی و ملی کشور، ثبت شد.

بهمن عسگری با بیان اینکه این اثر از تاریخ ثبت ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت، مراقبت و حمایت این سازمان است، افزود: ثبت این اثر ارزشمند طبیعی از یک سوء موجب حفاظت و مراقبت از آن و از سوی دیگر در جذب گردشگر و توجه به این مکان موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و احیاء زیست بوم های طبیعی یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می باشد.

منطقه نمونه گردشگری سیاسرد به عنوان مهم ترین قطب طبیعی و گردشگری بروجن در فاصله ۶ کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است. هوای خنک و مطبوع و سایه‌سار درختان کهنسال موجود در اطراف چشمه سیاسرد مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران و مسافران در این مکان پدید آورده است.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.